Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-Żwir / E-Drogakompletne kołaTesty

Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7: Lekki rower e-gravel z mocnym, harmonijnym silnikiem

24 lipiec 2024 by Kacper Gebel

Test Canyon Grizl:ON CF 7: Wokół młodego silnika Bosch SX firma z Koblencji konstruuje elektryczny rower szutrowy o sportowym charakterze i dużej mocy. Ale nawet bez wsparcia ten rower sprawia mnóstwo frajdy — dlatego SX to pierwszy napęd Bosch, który jest naprawdę kompatybilny z kierownicą, niezależnie od tego, czy używasz go w terenie, czy na co dzień.

Rowery typu dropbar z silnikami Bosch? Nasze dotychczasowe doświadczenia z nim nie były wcale takie wspaniałe. Zaczęło się ponad dziesięć lat temu od roweru S-Pedelec firmy Haibike, który był szybki w ruchu ulicznym, ale bez wsparcia nie dało się nim jeździć i oczywiście podlegał ograniczeniom prawnym. Z drugiej strony Cannondale z Bosch CX dawał radość tylko do 25 km/h; Jazda bez silnika nie miała sensu.



Wszystko wyglądało więc tak, jakby kompaktowe, umiarkowanie mocne silniki z tyłu lub oczywiście jednostka Fazua byłyby lepszym wyborem dla roweru wyścigowego lub szutrowego. Ale dzięki silnikowi SX Bosch otworzył teraz nowy rozdział – a Canyon Grizl:ON CF 7 jest tego najlepszym dowodem.

Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7

Bosch SX: mały, lekki i mocny

Co potrafi silnik zaprezentowany latem 2023 roku? Przede wszystkim jest znacznie bardziej kompaktowy od znanych silników marki – dwa kilogramy zamiast 2,9. Niewymienny akumulator o pojemności 400 watogodzin jest również mniejszy i lżejszy. To dobry punkt wyjścia dla ogólnie bardzo lekkiego roweru elektrycznego, a Canyon pracuje dalej w tym kierunku, wprowadzając ramę z włókna węglowego. I tak kompletny rower łącznie z uchwytem na butelkę waży prawie dokładnie 16 kilogramów na gram i jest wyposażony w system oświetlenia i amortyzowany widelec. Unikanie tego ostatniego pozwoliłoby zaoszczędzić kolejne 700 gramów, ale Canyon nie oferuje Grizl:ON ze sztywnym widelcem. Opony 45 mm w rowerze testowym są już zamontowane bezdętkowo.



Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7
W porównaniu do CX & Co., Bosch SX jest prawie o jedną trzecią lżejszy.
Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7
Widelec RockShox sprawdza się na szlaku i w mieście.

Jedenastobiegowa skrzynia biegów i szerokie szutrowe opony

A już przy tym: Komplet zawiera Shimano GRX 600/800 z jedenastoma biegami, a także solidny zestaw kołowy DT Swiss, którego aluminiowe felgi o wewnętrznej szerokości 24 mm idealnie nadają się do szerokich opon. Fizik dostarcza siodło Terra; Niezwykle wygodna sztyca podsiodłowa na sprężynach piórowych pochodzi od firmy Canyon. Dostępny jest również wspomniany już system oświetlenia firmy Lupin, składający się z reflektora punktowego o trzech poziomach jasności i dwóch świateł tylnych. Tych ostatnich nie da się wyłączyć, co jest niefortunne, biorąc pod uwagę ich ekstremalną jasność.

Trzystopniowy reflektor świeci bardzo jasno, gdy zajdzie taka potrzeba.
Dość jasne tylne światła są zawsze włączone, nawet jeśli silnik jest włączony.


Nadaje się do jazdy po szlakach i bruku dzięki amortyzowanemu widelcowi

Amortyzowany widelec i wspornik już to wskazują: z jednej strony Grizl:ON bardzo dobrze radzi sobie w trudnym terenie i należy do rowerów szutrowych, które idą w stronę MTB; Z drugiej strony jest również bardzo ciekawy pod kątem codziennego użytku. Canyon oferuje również rower w wersji „Daily” z błotnikami i bagażnikiem; Jednak ten model kosztuje aż o 700 euro więcej. Chociaż jest wyposażony w dwunastobiegową dźwignię zmiany biegów, na rowerze elektrycznym można bezpiecznie obejść się bez jednego biegu.

Wspornik na resorach piórowych zapewnia duży komfort.
Dzięki karbonowej ramie Grizl:ON waży tylko 16 kilogramów.

Silne wsparcie przy wyższych częstotliwościach pedałowania

A co do silnika: jak się sprawuje Bosch SX? Jego moment obrotowy wynoszący 55 Nm jest zaskakujący: całkiem sporo w porównaniu z 85 Nm Bosch CX, prawda? Ale nie tylko moment obrotowy ma znaczenie, ale także kadencja. Każdy, kto pedałuje z kadencją 80 lub większą, zostanie nagrodzony tak dużą mocą z kompaktowego urządzenia, że ​​nawet najbardziej strome podjazdy można pokonać praktycznie bez wysiłku. Bosch określa krótkotrwałą moc maksymalną na poziomie 600 W, co oznacza, że ​​ten kompaktowy silnik nie ustępuje swoim braciom o wyższym momencie obrotowym. Ponadto Bosch SX ma wyjątkowo niski opór i tutaj wracamy do wspomnianych na początku elektrycznych wyścigówek: w przeciwieństwie do nich Grizl:ON można również przesuwać bez wspomagania silnika; Powyżej 25 km/h czuje się jak na normalnym rowerze szutrowym, który poza większą masą daje się szybko i łatwo przemieszczać. Masz dużą swobodę w korzystaniu z silnika: jeśli chcesz, możesz go używać tylko w górach lub możesz pozwolić mu pracować na najniższym z czterech poziomów prędkości, kompensując w ten sposób dodatkową wagę roweru. Fakt, że silnik nie musi stale naciskać, oznacza również, że z akumulatorem 400 Wh możesz pokonać długą drogę; Można także zamontować akumulator „PowerMore”, który oferuje dodatkowe 250 Wh.



Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7

Tryby jazdy obsługiwane są za pomocą kontrolera systemowego w górnej rurze; Na kierownicy znajduje się łatwo dostępny przycisk włączający reflektor. Na rowerze nie ma wyświetlacza, chociaż można oczywiście korzystać z aplikacji na smartfonie. W każdym razie licznik rowerowy Wahoo pokazuje imponujące liczby i każdy, kto spróbuje przesłać trasę z Grizl:ON do Stravy (ale potem oczywiście ją ponownie usunie), znajdzie się w pierwszej dziesiątce prawie wszystkich podjazdów, które były na trasie – i jak mówiłem, bez większego wysiłku.

Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7
Napęd sterowany jest poprzez systemowy kontroler umieszczony w górnej rurze.
Przetestuj Canyon Grizl:ON CF 7
Silnik jest tak mocny, że masz czas na zrobienie zdjęcia nawet na stromych wzniesieniach.


Zjazdowy rower e-gravel wykorzystuje zalety amortyzowanego widelca, wsparcia sprężynowego i szerokich opon. Skok RockShoxa wynoszący 40 mm pochłania silniejsze uderzenia; Wszystko razem zapewnia zauważalne tłumienie drgań, dzięki czemu z Canyonem można wyruszyć na bardziej wymagające trasy. Wyważona, poręczna geometria zapewnia bardzo przyjemną jazdę; Pozycja siedząca jest raczej zwarta, choć w zależności od wysokości siedziska zdecydowanie jest sportowa wysokość.

I tak Canyon Grizl:ON CF 7 rozwiewa wszelkie uprzedzenia, jakie mieliśmy w przeszłości na temat rowerów szutrowych Bosch. Bosch SX zapewnia mocne wsparcie i pozwala na prawdziwie sportowy styl jazdy; To bardzo dobry wybór do roweru e-gravel. Do tego Canyon wyceniony jest na dość umiarkowaną kwotę 4.799 euro – każdy zainteresowany e-gravelem powinien być zadowolony z tego roweru.

www.canyon.com



Wniosek: Canyon Grizl:ON CF 7

Pro

  • Silny silnik
  • Można jeździć także bez podpórki
  • lekkość
  • Dobrze wyposażone
  • Możliwość przekształcenia w rower codzienny

Contra

  • Tylnych świateł nie można wyłączyć

fakty

materiał ramyWęgiel
typ napęduBoscha SX
Waga16 kg (wag.)
Cena4.799 Euro
Sieć www.canyon.com
W Canyon Grizl:ON CF 7 silnik Bosch SX pokazuje, że (jako pierwszy napęd firmy) doskonale sprawdza się w rowerach typu dropbar - domena, która wcześniej należała do silników tylnych i napędu Fazua. Nie daj się zwieść pozornie niskiemu momentowi obrotowemu: przy wyższej kadencji 55-niutonometr zapewnia wyjątkowo mocne wsparcie. Z drugiej strony dość lekki Grizl:ON można szybko przemieszczać również bez silnika, co czyni go pełnoprawnym rowerem e-sportowym. Niezbyt drogi, kosztujący znacznie poniżej 5.000 euro, ten rower elektryczny jest dobrym wyborem na wycieczki terenowe i dojazdy do pracy.
tagi:#VMgravelRower elektryczny typu gravelpolecanerower szutrowy

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Related Stories

  • Specjalistyczny Turbo Creo SL Expert EVO: Duża moc i dodatkowy komfort
  • E-rower szutrowy z drukarki 3D: Pierwotne urojenie Waldwiesel.E
  • Test porównawczy: Cannondale Topstone Neo SL kontra Topstone Neo Lefty 3
  • Recenzja CBT Italia Blade 99: Wytrzymałość przez góry
  • Corratec E-Allroad w teście: W domu na wszystkich drogach?!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH