Nowości produktowe: Gorące nowości od Specialized! Amerykanie przedstawiają Stumpjumpera 15 jako rower dla wszystkich rowerzystów i na wszystkie szlaki. Wyposażony w technologię amortyzatorów GENIE i funkcję Ride Dynamics Tune, nowy Stumpjumper ma łączyć zalety rowerów z dużym i małym skokiem, a wszystko to bez odpowiednich wad. Cóż za ważne ogłoszenie, którego oczywiście nie chcemy przed Wami ukrywać!
Dawno, dawno temu... 1981 rok
W 1981 roku mała marka Specialized wypuściła na rynek rower, który doprowadził świat do szaleństwa i prasę: pierwszy Stumpjumper zapoczątkował narodziny całej sceny – i ikony. Ponieważ 43 lata później Stumpjumper jest bardziej żywy niż kiedykolwiek. Pełne zawieszenie, teraz w 15. wersji i lepsze niż kiedykolwiek. Cztery dekady optymalizacji, innowacji i dostrajania; z tym samym celem: zapewnić większą kontrolę, wydajność i zabawę na szlakach i w sercach rowerzystów. Z każdym krokiem w rozwoju, każdym przełomem zespołu Specialized Ride Dynamics, każde lądowanie na szlaku stawało się trochę lepsze. Gładsza. Szybciej. Bezpieczniej.
Najnowszy dowcip: GENIUSZ
Technologia amortyzatorów GENIE, która spełnia trzy największe życzenia: Prawie „niezniszczalny” amortyzator powietrza zapewniający płynną jazdę dzięki stalowej sprężynie – plus bardzo precyzyjna regulacja. Czy to na kamienistych szlakach, czy na zakrętach przypominających tarę: przy uderzeniach o wysokiej częstotliwości nie ma płynniejszej jazdy niż przy „miękkiej sprężynie” – aż do teraz. Ponieważ GENIE łączy w sobie właściwości kontaktu z podłożem starej, dobrej stalowej sprężyny z zaletami amortyzatora powietrza. Przy 57% krótszym czasie utraty przyczepności niż w przypadku tego ostatniego. Mówiąc najprościej: rower szybciej i dłużej dociska podłoże, zapewnia lepszą przyczepność, a tym samym większy potencjał dla rowerzystów do szybszej, mocniejszej i większej kontroli na szlakach.
Mniej znaczy więcej
Do pełnych amortyzatorów odnosiły się następujące zasady: większy skok zawieszenia oznacza znacznie lepiej. Dziś wiemy: jeśli chcesz opracować podwozie dla najlepszego roweru terenowego na świecie, musisz myśleć nie tylko o szoku – holistycznie. Dokładnie to zrobił zespół Specialized Ride Dynamics. Z koncepcją podwozia, która pewnie pochłania trudny teren, zachowując jednocześnie napiętą i żywą jazdę na rowerze o mniejszym skoku zawieszenia. Stumpjumper 15 pozostaje przyjemnie giętki przy małych i średnich uderzeniach, prawie pochłaniając uderzenia kątowe, ale zaskakuje czymś, co przypomina niekończącą się podróż na twardych upadkach. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że jako platforma rower zachowuje się naprężony i stabilny przez cały czas, a rozruch jest niewiarygodnie bezpośredni. Brzmi paradoksalnie? To też działa w ten sposób.
Duże skoki: zawsze mile widziane dzięki nowemu Specialized Stumpjumper 15
Nowy Specialized Stumpjumper 15 robi to wszystko przy skoku mniejszym o 25 mm niż autorski „Rower Roku” Stumpjumper EVO – i dorównuje mu pod względem rzeczywistego skoku stosowanego w stosunku do siły uderzenia w „ strefa uderzeń”. „Strefę uderzeń” definiuje się jako spektrum sił uderzenia, które najczęściej występują na szlaku – dla rowerzysty ważącego 70 kg odpowiadałoby to zakresowi od 700 do 1200 Newtonów. Jak to działa? Dzięki holistycznej formule GENIE Shock Tech, która uwzględnia dźwignię, kinematykę i krzywą tłumienia.
Szczegółowo: Tak działa GENIE
Prostą, ale pomysłową funkcjonalność można najlepiej opisać jako „komorową grę w dwóch aktach”: podzielona na dwie oddzielne, dodatnie komory powietrzne połączone kanałami, większa objętość powietrza w pierwszych 70% skoku zawieszenia zapewnia miękką charakterystykę tłumienia ślad. Jeśli amortyzator naciśnie powyżej tego progu, specjalna opaska GENIE zamyka otwory prowadzące do zewnętrznej komory powietrznej, zmniejszając w ten sposób objętość powietrza i reagując znacznie bardziej progresywnie w ostatnich 30% skoku sprężyny. To znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo osiągnięcia dna w porównaniu z konwencjonalnymi przepustnicami powietrza. Idealna równowaga tłumienia sprężyny powietrznej i stalowej - a także indywidualnie regulowana.
Rama Trail wykonana z karbonu FACT 11M i aluminium M5
Wykonany z włókna węglowego FACT 11M i aluminium M5, rower tworzy całość od przodu do tyłu - z idealnym stosunkiem sztywności. Skąd Specialized zna ten stopień? Dziesięciolecia prac rozwojowych i tysiące zbiorów danych. Kluczowym celem Stumpjumpera 15 było możliwie efektywne wykorzystanie materiałów i projektu. Również poprzez pozornie sprzeczne z intuicją środki: na przykład „zmarnowanie” kilku gramów więcej materiału na wahacz odchylenia – co zaowocowało bardziej wydajną, bo sztywniejszą konstrukcją niż poprzednia koncepcja broni bocznej. Wynik? Optymalne prowadzenie przy jeszcze mniejszej masie.
Anti-przysiad, wydajność i SWAT
Jeśli chodzi o skuteczność przeciwdziałania przysiadom, zespół Ride Dynamics również wyposażył algorytm w zestawy danych z ponad 40 lat rozwoju rowerów. Cel: osiągnięcie idealnej równowagi na trasie pod względem wydajności i zarządzania siłą uderzenia pomimo postrzeganej „miękkiej sprężyny” technologii GENIE. I to się udało, stawiając Stumpjumpera 15 pod względem odporności na przysiady i wydajności pomiędzy swoimi poprzednikami, Stumpjumperem i Stumpjumperem EVO, z których oba były niesamowitymi wspinaczkami. Kolejna innowacja Specialized w czwartej generacji: genialny SWAT™ Box 4.0 w dolnej rurze oferuje również odporny na wiatr, pogodę i zderzenia schowek w Stumpjumperze 15, teraz jeszcze bezpieczniejszy i lepiej zintegrowany.
Efektywna ergonomia
Sześć indywidualnych ustawień pozwala rowerzyście idealnie dostosować ergonomię i wydajność roweru do swoich preferencji i terenu. Dzięki specjalnej, mimośrodowo ukształtowanej górnej skorupie sterów, kąt skrętu można regulować w zakresie od 63° do 65,5° w trzech pozycjach, natomiast suport można przesuwać w górę lub w dół o 180 mm według potrzeb, obracając Horst Link FlipChips o 7° - wokół Aby przesunąć środek ciężkości w dół lub zwiększyć prześwit. Dostępnych jest sześć rozmiarów ram z podobną długością główki ramy i wysokością przekroku, ale są one dostosowane nie tylko do rozmiarów ciała, ale także do stylu jazdy i terenu. Mniejsze rozmiary S zapewniają większą zwinność i radość z jazdy dzięki krótszemu zasięgowi i umiejscowieniu z przodu, podczas gdy większe rozmiary zapewniają większą stabilność i pełniejsze wrażenia z jazdy
Specialized Stumpjumper 15 z zestawem kołowym Traverse SL II
Oczywiście najlepsze innowacje na szlaki są bezwartościowe, jeśli moc nie jest efektywnie przekazywana na podłoże. Dzięki płaskiemu, szerokiemu profilowi obręczy i specjalnemu układowi włókna węglowego zestaw kołowy Traverse SL II zapewnia o 21% większą podatność w pionie - dla płynnych linii i lepszej kontroli na nierównych szlakach. W porównaniu do swojego poprzednika ma także o 15% większą stabilność na przednim kole i o 25% większą na tylnym kole. Niemniej jednak kształt obręczy został zaprojektowany tak, aby był tak elastyczny, że zapewnia jeszcze większą przyczepność i kontrolę dzięki adaptacyjnemu obrotowi. Przyczepność i trakcję zapewniają opony Butcher Grid Trail T9 z przodu i Eliminator Grid Trail T7 z tyłu.
Dostępny w pięciu wariantach lub w zestawie z ramką
Nowy Specialized Stumpjumper 15 jest oferowany w pięciu wersjach od 6.500,00 do 13.000 4.500 euro. Dostępny jest również zestaw ramek za 15 euro. Pozostaje jeszcze jedno pytanie: duże koła dla lepszego zachowania przy przewracaniu się i większego pędu, czy mniejsze tylne koło dla większej grywalności? Na rynku wtórnym Specialized oferuje odpowiednie wahacze do różnych kombinacji, bez zmiany geometrii lub charakterystyki podwozia Stumpjumpera XNUMX.
Sieć: www.specialized.com