Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Shimano z nowym silnikiem i nowymi funkcjami zmiany biegów: Wiadomości Eurobike 2024

8 lipiec 2024 by Kacper Gebel

Wiadomości Eurobike 2024: Japoński gigant komponentów wkracza w nowy rok modelowy z nową jednostką napędową i zoptymalizowaną funkcją Shimano GRX Di2.

Dzięki EP5 Shimano prezentuje zupełnie nowy silnik do rowerów elektrycznych używanych na co dzień. Lekki, szczególnie kompaktowy silnik został zaprojektowany z myślą o harmonijnym podparciu i mocnym ciągu; Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 60 Nm zapewnia dobre osiągi w rowerach elektrycznych miejskich i turystycznych. Cechą szczególną jest to, że silnik ten jest kompatybilny z hamulcem torpedowym i sprawdzonymi hamulcami rolkowymi Shimano. W ten sposób Japończycy wypełniają istotną lukę w swoim asortymencie, ponieważ szczególnie starsi rowerzyści, którzy preferują klasyczną metodę hamowania, musieli wcześniej szukać innych dostawców.

Nowy silnik z automatyczną zmianą biegów i opcją jazdy na torze

W rowerach elektrycznych z przerzutkami w piaście można korzystać z funkcji takich jak Auto Shift w EP5 – nowe urządzenie jest również skierowane do użytkowników, którzy wymagają dużego komfortu i wolą funkcję automatycznej zmiany przełożeń od ręcznej zmiany przełożeń. Nowy silnik nie stroni od sportowego użytkowania – producent wyraźnie odnosi się do jego zastosowania w rowerach e-gravel i e-MTB, gdzie maksymalny moment obrotowy nie jest istotny.



Nowy Shimano EP5 jest kompatybilny z hamulcami torpedowymi.
Przy momencie obrotowym 60 Nm ta kompaktowa jednostka ma dość mocny moment obrotowy.

Nowe funkcje przełączania dla rowerów szutrowych

Rowerzyści szutrowi mogą spodziewać się nowej, interesującej funkcji w Shimano GRX Di2. Elektroniczny system przerzutek w wersji z podwójną tarczą można teraz zaprogramować tak, aby za obsługę przerzutki przedniej odpowiadał jeden przycisk zamiast dotychczasowych dwóch. Ponieważ przerzutka przednia ma tylko dwie pozycje – małą i dużą tarczę – wystarczy jeden przycisk; Zwolniony przełącznik można teraz wykorzystać do innych funkcji, np. obsługi komputera rowerowego. „Front Shift Next” to nazwa nowej opcji, którą można wybrać za pośrednictwem aplikacji E-Tube Project. Tutaj możesz także wybrać funkcje zsynchronizowanej zmiany przełożeń, dzięki którym przerzutka tylna i przerzutka przednia współpracują ze sobą, zapewniając możliwie najmniejsze kroki zmiany przełożeń.

Dzięki Front Shift Next przypisanie przycisków do dźwigni Di2 jest teraz jeszcze bardziej elastyczne.
Mechanizm przełączający jest elektronicznym mózgiem całego systemu.


Od strony sprzętowej, nowa dwunastobiegowa skrzynia biegów ma tę zaletę, że jest kompatybilna z mechanizmem korbowym GRX-RX610. Oprócz własnej korby grupy z zębami 48/31 dostępne jest również nieco krótsze przełożenie z zębami 46/30. Zestawy dwunastorzędowych zębatek zaczynają się od 11; 11-34 i 11-36 w połączeniu z podwójną tarczą dają bardzo szeroki zakres przełożeń.

Mała jednostka sterująca, która była umieszczona na kablach przed mostkiem w starszych grupach Di2, została wyeliminowana – logiczne, ponieważ nowe dźwignie Di2 są bezprzewodowe. Całe sterowanie znajduje się teraz w tylnej przerzutce.

rower.shimano.com



 

 

 



 

tagi:#VMcodziennie

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Inteligentny system Bosch 2025: Nowy Bosch CX, nowe akumulatory i Purion 400
  • Wiadomości z targów Eurobike 2024: Rower aluminiowy Kettler z rowerem e-gravel i nowymi rowerami cargo
  • Rowery elektryczne Bulls ze zintegrowanym reflektorem: Światło doświetlające zakręty MonkeyLink
  • Wejdź w nowy rok z wagami lekkimi: Rowery Hoheacht 2024
  • Momentum Compact E+: Kompaktowe rowery elektryczne na wakacje i na co dzień o dużej ładowności
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH