Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery górskieTesty

Propain Tyee AL w teście (XS): Indywidualny rower z pełną przepustnicą dla fanów szlaków

1 lipiec 2024 by redakcja

Test / MTB: Ze skokiem 160 mm Propain Tyee AL to prawdziwe enduro dla fanów sportowych szlaków - dotyczy to również roweru w najmniejszym rozmiarze ramy, XS.

Prawdopodobnie niewielu producentów oferuje tak szeroką gamę rozmiarów rowerów górskich jak Propain. Firma zajmująca się sprzedażą wysyłkową z południowych Niemiec od lat kładzie duży nacisk na rowery dziecięce: zaczyna się od „Bam Bam”, 14-calowego rowerka biegowego dla najmłodszych, poprzez 16 i 20 cali, aż po Yumę, w pełni wyposażoną Koła 24 lub 26 cali. Aby stworzyć bezpośrednie połączenie z rowerami dla dorosłych, są one również dostępne w bardzo małych rozmiarach ram, jak na przykład nasz rower testowy Tyee AL w rozmiarze ramy XS. Nadaje się od 148 cm. Jest to wyjątkowo kompaktowy rower dla dorosłych lub rower dla młodzieży wykorzystujący tę samą platformę, co pełnowymiarowe enduro.



Kluczowe dane Propain Tyee AL

Podróż (f/h): 160 / mm 160
rozmiar koła: 27,5 cali
Materiał ramy: aluminium
Waga (rower testowy w rozmiarze XS, bez pedałów): 14,8 kg
Cena (testowana): 3.974 Euro
Cena od: 2.999 Euro

Wyposażony w duży skok zawieszenia wynoszący 160 mm, Tyee AL to „prawdziwe” enduro, co oznacza, że ​​oprócz wycieczek po szlakach możliwe są również bezproblemowe długie (lub krótkie) dni w bike parku. Z ramami w rozmiarach XS i S Tyee AL to czysty rower 27,5″. Aluminiowa rama oparta jest na typowej dla Propain koncepcji PRO10 z uderzającą konstrukcją tylnego trójkąta, która oprócz nisko położonego środka ciężkości zapewnia również dużo miejsca w trójkącie ramy. To jeden z powodów, dla których z łatwością zmieści się tu butelka do picia. Na spodzie górnej rury znajdują się również punkty śrubowe do mocowania opcjonalnych akcesoriów, takich jak narzędzia.



Geometria Propain Tyee AL

Propain Tyee AL w rozmiarze ramy XS jest bardziej kompaktowy i mniejszy niż wiele rowerów młodzieżowych. Bardzo krótka rura podsiodłowa o długości 380 mm jest szczególnie przyjemna i zapewnia dużą elastyczność. Z drugiej strony fakt, że górna rura jest nieco dłuższa, odpowiada przeznaczeniem roweru, co potwierdza również płaski kąt główki ramy: Tyee AL jest zdecydowanie bardziej sportowym kolarzem na szlaki niż zrelaksowanym turystą. Wysokość zwisu w miejscu, które zmierzyliśmy 20 cm przed suportem, jest przeciętna; To jednak trochę mylące, ponieważ w tym miejscu górna rura gwałtownie się unosi. Bezpośrednio na rurze podsiodłowej jest dużo miejsca.

Długość górnej rury: 528 mm
Długość rury podsiodłowej: 380 mm
wysokość przekroku: 790 mm



Jeśli chcesz, możesz także wybrać wysokość suportu za pomocą flip chipa. Wysoka pozycja powinna być dobrym początkiem, zwłaszcza dla mniej doświadczonych kierowców, gdyż dzięki niej nieestetyczne wciśnięcie pedału jest znacznie mniej prawdopodobne.

Sprzęt Propaina Tyee AL

Cechą szczególną Propain jest elastyczność w zakresie wyposażenia. Chociaż oferowane są modele z gotową konfiguracją, dostosowanie jest indywidualną sprawą każdego użytkownika. Dostępne są również zestawy ramek do wkrętaków. Nasz rower testowy wyniósł niecałe 4.000 euro i oferuje spójne wyposażenie dostosowane do obszaru użytkowania za podaną cenę.



Ramki do zdjęć Propaina Tyee AL
widelec amortyzowany RockShox Lyric Ultimate
niemy RockShox Super Deluxe Ultimate
wirniki Występ Newmena 30
Opona VR Miękkie Schwalbe Magic Mary SuperTrail
Tętno opon Miękkie Schwalbe Big Betty SuperTrail
przerzutka tylna Sram GX Eagle
dźwignia zmiany biegów Sram GX Eagle
korba Orzeł Potomka Srama
przerzutka Ohne
Hamulec Formuła Cura 4
tarcze hamulcowe Formuła 203/203 mm
sztyca Boskie jarzmo rowerowe
siodło Sześciopak kamikaze
trzon Sześciopak Millenium 35
Lenker Sześciopak Millenium 805

Ani zawieszenie RockShox Ultimate firm Lyrik i Super Deluxe, ani mechaniczne 12-biegowe przerzutki Sram GX Eagle, ani solidne koła Newmen nie dają powodów do krytyki. Interesujące są hamulce Formula Cura 4, które rzadko można spotkać w kompletnych rowerach. Jeśli chodzi o opony, nacisk kładziony jest na przyczepność i ochronę przed przebiciem: Schwalbe Magic Mary z przodu i Big Betty z tyłu, w stabilnym karkasie Super Trail i miękkiej mieszance gumy, to mocny duet terenowy, ale oczywiście nie jest to prawdziwy, płynnie działający cud.



Propain Tyee AL w praktyce

Jak na rower młodzieżowy Tyee AL jest wyjątkowo progresywny i zorientowany na zjazdy: znajduje to odzwierciedlenie nie tylko w danych technicznych, ale także w prowadzeniu. Niekoniecznie kłopotliwe, ale może dać mnóstwo frajdy, zwłaszcza gdy grawitacja pomaga w przyspieszaniu. Wtedy rower, który również wizualnie jest bardzo udany, sprawia mnóstwo frajdy i może zdobywać punkty płynną pracą oraz wysokim subiektywnym poczuciem bezpieczeństwa. Również pozytywne: podwozie można szybko i łatwo regulować, aby zmniejszyć wagę.



tutaj Przejdźmy do naszego wielkiego młodzieżowego testu MTB 2024:

[konkretny blog=“190463″]

Wniosek: Propaina Tyee AL

Pro

  • Ładna i zwarta rama
  • Bardzo płynna praca i duże rezerwy w terenie
  • Indywidualnie konfigurowalne

Contra

  • Trochę kłopotliwe
  • Dostępne tylko przez internet

fakty

materiał ramyaluminium
rozmiar koła27,5 cali
podróż160 / mm 160
Waga13,9 kg
Cena5.399 Euro
Sieć www.propain-bikes.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Propain Tyee AL na rynku rowerów Velomotion
Propain Tyee AL z ramą w rozmiarze XS to naprawdę mocny, kompaktowy rower górski dla prawdziwych fanów szlaków. Indywidualnie konfigurowalny rower firmy zajmującej się sprzedażą wysyłkową z południowych Niemiec sprawdza się szczególnie dobrze, gdy wszystko dzieje się szybko: skuteczne funkcje i nowoczesna geometria zapewniają dużą stabilność i płynność. Zarówno jako rower turystyczny, jak i do użytku codziennego, Tyee AL jest nieco spokojniejszy i potrzebuje dużo mocy, aby nabrać prędkości.
tagi:#VMmtbEnduropolecanerower młodzieżowyrower młodzieżowyMTB150propainarower terenowy

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Niro-Renner teraz także w UDH: Standard Parter 2026

Przystępny cenowo model z nową linią Bosch Performance Line PX na rocznicę firmy: Pegasus Solero EVO 10

Solidne koła terenowe z wagą XC: Recenzja kół MTB Fulcrum Metal Carbon

Related Stories

  • Santa Cruz 5010 R w teście (XS): Eleganckie, przemyślane i wszechstronne
  • Cube Stereo 140 HPC Rookie w teście: Lekka młodzież w pełni o mocnych rysach
  • Pivot Shadowcat w teście (XS): Mały rower, naprawdę duży
  • Scott Genius 700 w teście: Sportowy rower młodzieżowy z niewidocznym amortyzatorem
  • Rower enduro dla młodzieży: Commencal Clash XS w teście
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH