Kolarstwo: Pierwszy tydzień Tour de France 2024 kończy się niezwykle ekscytującym odcinkiem. Zawodowcy muszą teraz udowodnić swoje umiejętności na szutrowych drogach. Czy ten etap będzie miał duży wpływ na klasyfikację generalną?
Drogi szutrowe na Tour de France
Tour de France 2024 będzie niewygodny. Umiejętności profesjonalistów na szutrze będą potrzebne na 199-kilometrowym odcinku ze startem i metą w Troyes. Kierowcy mają do pokonania 14 odcinków o łącznej długości 32 kilometrów, z czego 6 odcinków znajduje się w ostatniej tercji wyścigu. Czeka nas szutrowe widowisko, jakie znamy z jednodniowych wyścigów Strade Bianche i Paris – Tours. Niewykluczone, że kierowcy klasyfikacyjni upatrują tu swojej szansy na nadrobienie czasu przeciwnikom.
Prognoza Velomotion: Zwycięstwo ucieczki
Jutro na Tour de France, jak to często bywa, zobaczymy dwa wyścigi w jednym. Uciekająca grupa będzie walczyć między sobą o zwycięstwo tego dnia, podczas gdy za nimi kolarze klasowi mają nadzieję i boją się, że nie stracą czasu na swoich konkurentach. Niektóre zespoły prawdopodobnie wyślą jednego lub więcej zawodników do grupy ucieczki. Ma to kilka zalet. Z jednej strony mogą w razie potrzeby powalczyć o zwycięstwo dnia, a z drugiej strony mogą służyć jako stacja przekaźnikowa dla swoich kapitanów. Tadej Pogacar jest znany z tego, że bardzo dobrze radzi sobie na szutrowych drogach i na pewno zaatakuje. Ale w sumie odcinki szutrowe nie są zbyt selektywne, więc nie powinno być dużych prześwitów. Największe szanse na wygraną mają trudne ucieczki, a w Tour de France jest ich sporo.
* * * Matej Mohorić (Zwycięski Bahrajn)
* * Michał Kwiatkowski (Grenadierzy Ineos), Marijna van den Berga (EF Edukacja – EasyPost)
* Skujins Toma (Lidl-Trek), Axela Zingle'a (Cofidis), Magnusa Corta (Mobilność Uno-X)