Nowości produktowe: Światło doświetlające zakręty MonkeyLink: Przednie światło zintegrowane z główką ramy? Bulls zaskakuje różnymi nowymi e-MTB marki okienkiem w główce ramy, przez które świeci reflektor LED. Velomotion wyjaśnia, jak to działa i co przynosi. Lampę doświetlającą zakręty MonkeyLink można było już zobaczyć na targach Eurobike 2024.
Światło na rowerze jest zawsze dobre - między innymi dlatego, że wielu e-MTB jest używanych w życiu codziennym, a niektóre wycieczki rowerowe prowadzą w ciemność. Pomysł zainstalowania świateł zamontowanych na stałe, zasilanych z akumulatora napędowego, nie jest nowy – Bulls (podobnie jak inne marki) integruje jasne tylne światła z hakami niektórych modeli i nazywa całość „MonkeyLink Twinlight”. Jednak zrobienie czegoś takiego z reflektorem jest dość skomplikowane - Bulls to zrobił, a rezultatem był ciekawy produkt, który oczywiście wymaga wyjaśnienia.
Doświetlanie zakrętów MonkeyLink: całkowity kąt skrętu 120°
Jak działa doświetlenie zakrętów MonkeyLink (oficjalna nazwa)? Pierwszym wymaganiem jest trochę więcej miejsca w główce ramy. Na rurze sterowej znajduje się obejma utrzymująca metalową obudowę lampy z półsferyczną soczewką. Kąt skrętu jest ograniczony do 60° w prawo i w lewo, w przeciwnym razie kabel świetlny w pewnym momencie uległby zerwaniu; Ale i tak nie musisz się bardziej poddawać.
Reflektor zintegrowany z główką ramy
W obszarze główki ramy znajduje się szeroki, obwodowy otwór, który jest zamknięty przezroczystym panelem. Jest on mocowany do ramy za pomocą dwóch uchwytów mocujących i wygląda jak wizjer kasku motocyklowego. Otwór jest tak dobrany, aby reflektor LED mógł świecić pod całkowitym kątem 120°.
W porównaniu do konwencjonalnych świateł zamontowanych na stałe na główce ramy, światło doświetlające zakręty MonkeyLink ma oczywiście tę ogromną zaletę, że świeci w zakrętach jak normalny reflektor na widelcu lub wsporniku. Przekonuje również udana integracja, która jest technicznie czysta i niezbyt skomplikowana.
Przydatność do codziennego użytku dzięki zmniejszonej jasności
To, co na pierwszy rzut oka rodzi pytania, to raczej niskie natężenie oświetlenia reflektora wynoszące 30 luksów. To w zasadzie dolna granica obecnych lamp LED. Reflektory Bulls o mocy 50 luksów i więcej są już zainstalowane w niedrogich rowerach e-trekkingowych. I tutaj ważne jest, aby nie zrozumieć systemu źle: doświetlanie zakrętów MonkeyLink ma przede wszystkim na celu skompletowanie nowoczesnych rowerów E-MTB zgodnie z StVZO bez konieczności instalowania świateł zewnętrznych. To wyraźne nie o wyposażeniu rowerów elektrycznych w światła przednie odpowiednie do jazdy nocnej à la Lupin & Co. – po prostu dlatego, że rowerzyści górscy, którzy chcą wybrać się na wyprawę terenową po zmroku, mają już własne, indywidualne pomysły na temat tego, jak powinien wyglądać optymalny system oświetlenia.
Doświetlanie zakrętów MonkeyLink: Dobra widoczność w całkowitej ciemności
Jednocześnie 30 luksów, które zintegrowane światło przednie wnosi na drogę, zapewnia całkowicie wystarczającą widoczność nawet w absolutnej ciemności. Jeśli letnia wycieczka rowerowa trwa nieco dłużej lub nadal wybierasz się do ogródka piwnego, nie musisz się już martwić o lampkę na akumulator, o której zapomniałeś w domu, a zamiast tego możesz bezpiecznie i szybko wrócić do domu. Oczywiście system działa również jako światła do jazdy dziennej, jeśli E-MTB jest używany do innych celów jako rower codzienny.
W modelu przedprodukcyjnym doświetlanie zakrętów MonkeyLink zapewnia równomierne oświetlenie drogi z wyraźną górną granicą światła i ciemności, co zapewnia brak oślepiania. Oświetlenie boczne również jest przekonujące. Wadą jest jednak to, że przedni przewód hamulcowy jest podświetlony i stale rzuca cień. Nasuwa się pytanie, dlaczego przewód hamulcowy w rowerach (e-)MTB nie jest ostatecznie poprowadzony przez rurę sterową – doświetlanie zakrętów Bulls mogłoby być dobrą okazją do optymalizacji tego, zwłaszcza że wszystkie pozostałe przewody i przewody znajdują się już pod spodem Mostek rowerów Bulls znika w ramie.
Doświetlanie zakrętów MonkeyLink w modelach z włókna węglowego i aluminium
Na targach EUROBIKE 2024 Bulls prezentuje doświetlanie zakrętów MonkeyLink w różnych nowych modelach, w tym w Bulls Sonic AM 4 ABS i Bulls Copperhead EVO AM 4. Rower miejski Sturmvogel EVO będzie także wyposażony w doświetlanie zakrętów w nowym roku modelowym, czyli główny reflektor tutaj. Model ten jest również ciekawy ponieważ z jednej strony przenosi system na aluminiową ramę a z drugiej posiada całkowicie zintegrowany przedni przewód hamulcowy dzięki sztywnemu widelcowi. Światło doświetlające zakręty jest zdecydowanie przyszłościowe: zwiększa bezpieczeństwo rowerów elektrycznych i stanowi pierwszą naprawdę przekonującą integrację reflektora z ramą.
Dla nas to już jedna z najważniejszych atrakcji Eurobike 2024!