Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemeinrowery szutroweKomponentenTesty

Lekki zestaw kół szutrowych z ładnym dźwiękiem: Przetestuj żwir węglowy 35

15 Czerwca 2024 by Kacper Gebel

Test Hunt 35 Carbon Gravel: Brytyjski producent kół jest obecnie bardzo popularny - a jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego tak się dzieje, wystarczy, że będziesz jeździć na zestawie kołowym takim jak Hunt 35 Carbon Gravel. Od wagi, przez wydajność, po dźwięk – wszystko jest tutaj na swoim miejscu – i na szczęście cena też.

Hamulce obręczowe czy tarczowe? W przypadku roweru szutrowego nigdy o to nie chodziło. Młody gatunek jest dzieckiem nowej ery; W przypadku roweru szutrowego nigdy nie trzeba było iść na kompromis w zakresie szerokości opon, kształtu ramy czy materiału obręczy. Nic więc dziwnego, że lekki zestaw kół z włókna węglowego znajduje się na szczycie listy życzeń wielu fanów szutru.

Koła Hunt: Popularny producent oferujący produkty wysokiej jakości

Jedno imię, które ciągle się pojawia, to Hunt. Brytyjczycy są dobrze reprezentowani w wyścigach szutrowych i niekoniecznie drogo za to płacą. Oczywiście, jeśli zmaksymalizuje się aerodynamikę i wagę, może to być nieco droższe. Ale za niecałe 1.000 euro można dostać od Hunta zestaw kół, który nie ma słabych stron - za to ma wiele mocnych stron.

Szerokie aerodynamiczne felgi o niskiej wadze

Zasłona dla Hunt 35 Carbon Gravel za 999 euro, którą na razie wisimy na wadze: 1.499 gramów łącznie z paskiem do zastosowania bezdętkowego, podzielone na 684 na przednie i 815 na tylne koło – mniej nie można chcieć w w tym przedziale cenowym, chociaż Brytyjczycy niedawno wprowadzili zestaw kołowy szutrowy z płaskimi aluminiowymi felgami, który kosztuje o jedną trzecią mniej, ale waży prawie 100 gramów mniej. Ale oczywiście zawodnicy szutrowi również chcą, aby był aerodynamiczny i nie da się obejść głębokich felg z włókna węglowego. Dla 35 mm ten aspekt nie jest przesadzony; Przy średnich prędkościach głębsze felgi nie są konieczne.

Obręcze Hunt o średnicy 35 mm to coś więcej niż tylko pół-aero.
Bezhakowa, szerokość wewnętrzna 25 mm – idealne warunki dla opon szutrowych.

Jeśli chodzi o jazdę po szutrze, ważne jest oczywiście, aby szerokość była odpowiednia. Dzięki wewnętrznemu wymiarowi 25 mm oraz zaletom kształtu bez haczyków, w Hunt 35 Carbon Gravel można stosować opony o szerokości do 64 mm; Według producenta minimalna szerokość opony to 29 mm. Zakres zastosowań jest szeroki, od rowerów terenowych po rowery szutrowe. Hunt preferuje opony 40 mm, które obecnie są standardem w jeździe po szutrach. Po złożeniu widać, dlaczego: widać płynne przejście od felgi do opony, zwłaszcza że pozbawiony haczyków kształt tej pierwszej mniej mocno uciska tę drugą; Schwalbe G-One Speed ​​​​ma również dokładnie szerokość 40 mm i dlatego zakrzywia się tylko o kilka milimetrów z boku obręczy.

Hunt preferuje opony o szerokości 40 mm.
Płynne przejście z opony na felgę jest typową cechą felg bezhakowych.

Hunt stosuje również korzystne aerodynamicznie szprychy nożowe w zestawie kołowym szutrowym średniej wysokości - 24 z przodu i 28 z tyłu, dzięki czemu tylne koło jest nieco stabilniejsze. Podwójnie skrzyżowane szprychy stykają się ze sobą, ale nie powoduje to żadnego hałasu, co świadczy o dużej sztywności zestawu kołowego. Szprychy „Pillar” są wzmocnione na zgięciu główki, aby zapewnić większą stabilność w tym krytycznym punkcie; Podobnie jak zawory do opon bezdętkowych, szprychy zamienne wchodzą w zakres dostawy. Obręcze są asymetryczne, co jest ledwo widoczne gołym okiem.

Łatwy montaż opony dzięki bezhakowej ściance bocznej felgi

Po łatwym montażu – co jest cechą typową dla felg bez haka – opony pozostają trwale uszczelnione; Nawet po kilku dniach przestoju możesz prawie oszczędzić sobie trudu ponownego pompowania. W terenie jedzie już przy ciśnieniu nieco poniżej 2 barów, a w porównaniu ze standardowym zestawem kołowym ważącym 1.800 gramów od razu można powiedzieć: zdecydowanie zauważalne jest o 300 gramów mniej „mas wirujących”. Rower jest nieco łatwiejszy w prowadzeniu i wydaje się bardziej zwinny, choć trzeba przyznać, że dość szybko można się do tego przyzwyczaić. Ponadto koła Hunt wydają się bardzo sztywne: niezależnie od tego, czy podczas ruszania, czy zwalniania, podczas pedałowania z siodełka nie słychać odgłosów zgrzytania tarcz hamulcowych. W bezpośrednim porównaniu z porównywalnie zaprojektowanymi zestawami kołowymi, Hunt 35 Carbon Gravel jest dość ciasny, czy to na wygodnym stalowym rowerze szutrowym, czy na supersztywnym Bulls Machete - jeśli to zauważysz, możesz oczywiście temu przeciwdziałać za pomocą opon 45.

Dzięki wzmocnionym łukom klasyczne szprychy korbowane są niezwykle stabilne.
72 punkty siatki minimalizują martwą przestrzeń i optymalizują dźwięk.

Wolnobieg z sześcioma zapadkami również przyczynia się do szybkiej jazdy tym zestawem kołowym. Kiedy przestaniesz pedałować, usłyszysz jasny, charakterystyczny szum; Przede wszystkim czuć, że wolnobieg w ogóle nie zwalnia. Niski kąt ciśnienia wynoszący zaledwie 5° (72 punkty siatki) oznacza, że ​​swobodny skok podczas uruchamiania jest bardzo mały. Hunt przechodzi obecnie na własny wolnobieg z tarczą zębatą, który być może pracuje z jeszcze mniejszym oporem, ale ma większy kąt nacisku przy 36 zębach.

Podczas ciągłego użytkowania nawet okazjonalne mocne uderzenie nie pozostawia śladów; Po kilkuset kilometrach tor jest świetny. A zestaw kołowy jest przyjemny wizualnie dzięki subtelnemu, ale niepowtarzalnemu dekorowi, który jest sygnałem dla innych fanów szutru: ktokolwiek siedzi na tym rowerze, wykonał dobrą robotę, jeśli chodzi o zestaw kołowy.

www.huntbikewheels.com

 

tagi:#VMgravelżwirPolowaniewirnikikoła

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Related Stories

  • Zestaw kołowy szutrowy z innowacyjną technologią: Przetestuj Citec 8000 GR Gravel DB
  • Lekki zestaw kół szutrowych z naciskiem na wytrzymałość: Przetestuj Crankbrothers Synthesis Gravel Carbon
  • Buty wyczynowe CX o doskonałym dopasowaniu: Shimano S-Phyre SH-XC902
  • Fantastyczny zestaw kołowy dla rowerzystów górskich szutrowych do wygrania!: Raffle Crankbrothers Synthesis Gravel Carbon
  • Przetestuj aerycs Explore 40: Zestaw kołowy żwirowy z wieloma dobrymi stronami
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH