Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenTesty

Lekki, sztywny i „aero”: aerycs Endurance 50 w teście

3 Czerwca 2024 by Kacper Gebel

Przetestuj aerycs Endurance 50: Dzięki serii Endurance północnoniemiecki producent oferuje zestawy kołowe, które wypełniają lukę między rowerami wyścigowymi a rowerami szutrowymi i dlatego są niezwykle wszechstronne. Używając dostępnych obecnie opon wyścigowych lub opon szutrowych średniej szerokości, nie musisz iść na żadne kompromisy.

Czym właściwie jest „wytrzymałość”? Powszechnie rozumie się, że jest to rower wyścigowy, który można jeździć po gładkim asfalcie z większym prześwitem na opony. Na rowerach takich jak Cannondale Synapse czy Specialized Roubaix można jeździć z oponami o szerokości do 35, a nawet 40 mm, co oznacza, że ​​szczególnie Specialized wyraźnie zmierza w stronę roweru szutrowego. Dobrze, że oba modele mają nieco luźniejszą geometrię siedzeń – tak ma być wygodniej na długich podróżach i stąd wzięła się nazwa „Endurance”. I wiele komponentów również nosi tę nazwę - na przykład zestaw kół z Aerycs pod Hamburgiem. O co chodzi w aerycs Endurance 50?

Wytrzymałość Aeryca 50
Kluczowe dane Aerycs Endurance 50: lekki poniżej 1.500 gramów, sztywny i aerodynamiczny oraz idealny do opon wyścigowych o szerokości 28 mm i opon szutrowych 35-40.


Rower szosowy – Endurance – Gravel – tak firma aerycs sortuje swoje zestawy kołowe z kierownicą. Nic dziwnego, że zmienia się z wąskiego na szeroki: Aero WT do rowerów wyścigowych ma wewnętrzną szerokość 21 mm i maksymalną szerokość obręczy 28 mm; Endurance ma wymiary 22/29 mm, a GCX Terra do rowerów szutrowych jest dostosowany do szerszych opon o szerokości wewnętrznej 24 mm i maksymalnej szerokości obręczy 31 mm. Dostępny jest również zestaw kołowy szutrowy z felgami bez haczyków o nazwie „Explore”.

Różne głębokości obręczy, od super lekkich po zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki

Wszystkie te koła są dostępne z obręczami o różnej głębokości: Aero WT w rozmiarach 30, 40, 50, 60 i 80 mm (to drugie bardziej dla triathlonistów), Endurance, Terra i Explore w 30-40-50 mm. Im bardziej płaski, lżejszy, głębszy i bardziej aerodynamiczny - dzięki temu możesz wybrać odpowiedni model bez kompromisów, w zależności od osobistych warunków pracy. Ale kto powinien wybrać „Endurance”?

Wraz z aerycs Endurance 50 redakcja otrzymała komplet kół z aerodynamiczną obręczą 50 mm, do których na szczęście mam dokładnie taki rower wyścigowy: Canondale Synapse, który jest niezwykle poręczny przy rozstawie osi mniej niż jeden metr, ale może pomieścić opony o szerokości do 35 mm. Zwykle jeżdżę na kołach 28, co jest teraz standardem podczas WorldTour. A w przypadku opony o tej szerokości szerokość wewnętrzna 22 mm jest w sam raz.



Obręcz z haczykiem o szerokości wewnętrznej 22 umożliwia łatwy montaż bezdętkowy.
Pomimo dość głębokich felg zestaw kołowy jest wyjątkowo lekki.

Łatwy montaż bezdętkowy

Instalacja Schwalbe Pro One TLE jest łatwa i nie wymaga nawet kompresora; To plus dla aerycs Endurance 50. Sprawdzając dopasowanie opony do felgi, można zauważyć, że oba elementy mają praktycznie tę samą szerokość – felga, jak mówiłem, 29 mm, a opona 29,5 mm. Z aerodynamicznego punktu widzenia jest to idealne rozwiązanie, ponieważ na przejściu od opony do felgi występuje mniej turbulencji powietrza. Nie da się uniknąć lekkiego zwężenia opony – aby przejście było jeszcze płynniejsze, należałoby zastosować felgę bezhakową.

Wytrzymałość Aeryca 50
Na obręczy o szerokości 29 mm i szerokości wewnętrznej 22 mm Schwalbe 28 mm jest tylko nieco szersza niż felga. Aerodynamicznie coś takiego jest optymalne.


Dla każdego, kto preferuje opony o szerokości 28 mm, zestaw kołowy Endurance będzie lepszym wyborem w ofercie Aerycs. Węższy Aero WT ma sens tylko wtedy, gdy używane są opony 25 mm; Nie ma żadnej przewagi nad Endurance. Obydwa plasują się także w tej samej lidze, jeśli chodzi o wagę: w redakcyjnej skali tylne koło Endurance waży 797 gramów, przednie koło 695 gramów (z taśmą na obręcz bezdętkową, bez zaworów). Niecałe 1.500 gramów, co robi wrażenie, biorąc pod uwagę głębokie felgi. Co ciekawe, Endurance 50 jest o prawie 150 gramów lżejszy od modelu sprzed dwóch lat Zestaw kół szutrowych GCX Terra 2022 testowany przez Velomotion – również o wymiarach 22/29 mm, ale z obręczami o głębokości zaledwie 40 mm. Stary GCX Terra był również droższy o 30 euro. GCX Terra jest teraz o 2 mm szersza i dlatego stała się „tylko żwirowa”.

Płynna praca nawet w wietrzne dni

Jeśli obniżysz głębokość obręczy, cena i waga Endurance spadną: zestaw kołowy 40 mm, który pod względem aerodynamiki nie powinien być gorszy, waży nieco poniżej 1.430 gramów, a 30 mm nawet poniżej 1.400 gramów To sprawia, że ​​jest to właściwy wybór dla każdego, kto lubi wygodę, a jedną rzeczą, której zdecydowanie nie chcesz, są wpływy bocznego wiatru, które są nieuniknione w przypadku głębokich felg. Przód mojego Cannondale z aerycs Endurance 50 pozostaje całkowicie spokojny nawet w wietrzne dni; Nie ma nagłego naporu wiatru przy zmianie kierunku czy nieprzyjemnego szarpania kierownicą. Z drugiej strony, aeryki działają dość szybko, gdy wieje wiatr – tania kombinacja felgi i opony powinna zaoszczędzić kilka watów, między innymi dlatego, że nieco szersze opony bezdętkowe są korzystne pod względem oporu toczenia.

DT Swiss 350 mają trwałe, dobrze uszczelnione łożyska.
Wolnobieg z tarczą zębatą jest łatwy w wymianie i zapewnia przenoszenie mocy na dużą powierzchnię.


Wreszcie, Endurance 50 charakteryzuje się neutralnym prowadzeniem, co jest szczególnie przyjemne podczas jazdy na stromych podjazdach. Niska waga felg – aerycs podaje 425 gramów – tutaj się opłaca. A podczas ostrej jazdy zestaw kołowy, który składa się z 350 piast DT Swiss i 24 szprych o prostym naciągu z przodu i z tyłu, „staje w miejscu”. Dobra reputacja piast DT daje firmie Aerycs pewną przewagę konkurencyjną nad innymi producentami, którzy instalują własne piasty – nawet jeśli ich piasty nie muszą być złe. Wolnobieg z tarczą zębatą DT zachwyca dźwięcznym dźwiękiem; Dużą zaletą jest to, że można ręcznie zdjąć korpus wolnobiegu, co ułatwia przejście z HG na XDR.

Optymalna kompatybilność z obecnie „najgorętszymi” oponami w rowerach wyścigowych, niska waga, neutralne prowadzenie i wysoka sztywność: dzięki tym właściwościom aerycs Endurance to zestaw kołowy, w którym wszystko pasuje. Możliwość jazdy na szutrze z szerszymi oponami czyni go jeszcze ciekawszym, podobnie jak warianty z mniejszymi, ale lżejszymi felgami - a wysokiej jakości komplet piast to dodatkowy plus. Producent nie płaci zbyt wiele za tę wszechstronność: przy obręczy 50 mm Endurance kosztuje 1.029 euro, a dwie bardziej płaskie wersje kosztują nawet poniżej 1.000 euro. Do każdego etui dołączony jest drogi zestaw bezdętkowy firmy Milkit, w skład którego wchodzą zawory, mleczko uszczelniające oraz strzykawka do napełniania. Suma jego cech sprawia, że ​​jest to jeden z najciekawszych zestawów kół na rynku dla każdego, kto chce używać opon o średnicy od 28 do 40 mm na kole z drążkiem.



Aerycs Wytrzymałość 50
Szybkie na płaskim terenie i lekkie na wzgórzach, aerycs Endurance 50 to wyjątkowo dobry, wszechstronny model.

www.aerycs.de

Wniosek: aerycs Endurance 50

Pro

  • Optymalna szerokość dla obecnych opon wyścigowych
  • lekkość
  • Dostępne różne warianty
  • Uniwersalna aplikacja
  • Atrakcyjna cena

Contra

  • Nichts

fakty

rok produktu2024
Cena1.029 Euro
Sieć www.aerycs.de
Aerycs Endurance 50 stoi pomiędzy rowerem wyścigowym a rowerem szutrowym. Biorąc pod uwagę kształt i szerokość felgi, idealnie nadaje się do stosowania opon o szerokości 28 mm; Jego wewnętrzna szerokość wynosząca 22 mm zapewnia również dobre dopasowanie do opon szutrowych o średnicy około 40 mm. Waga, cena i jakość są najlepsze, co dotyczy również wariantów z felgami 30 lub 40 mm. Nawet w wietrzne dni na głębokich felgach można jeździć bez problemu, więc ostatecznie wszystko przemawia za tym zestawem kołowym.
tagi:#VMroadaerodynamikaAerokwirnikibiegacz

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • Przetestuj aerycs Explore 40: Zestaw kołowy żwirowy z wieloma dobrymi stronami
  • składniki: Test: DT Swiss PR 1400 Dicut vs P 1800 Spline – lekki czy niedrogi?
  • składniki: Test: Haero Carbon Road-Aero 50 - wszystko, byle nie drogie
  • Najnowocześniejszy model legendarnego producenta: Sprzedam San Marco Shortfit 2.0 3D Racing
  • Udoskonalona grupa osprzętu do rowerów szosowych z całkowicie nowymi manetkami: SRAM Czerwony AXS 2024
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH