Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery górskieTesty

Merida One-Forty 700 w teście (XS): Praktyka przewyższa teorię!

23 Czerwca 2024 by redakcja

Test / MTB: Nowa Merida One-Forty to niezwykle sportowy rower na szlaki z innowacyjną geometrią i solidnymi funkcjami. Przetestowaliśmy, jak rower radzi sobie z najmniejszym rozmiarem ramy, XS, gdy jest używany jako rower młodzieżowy.

Jako sportowy, wszechstronny rower na szlaki, Merida One-Forty ma być właściwym towarzyszem dla entuzjastów jazdy terenowej i posiada do tego odpowiednie, kluczowe dane. Wyposażony w duży skok zawieszenia, ten wizualnie bardzo prosty rower opiera się na aluminiowej ramie i jest wyposażony tylko w 29-calowe koła - również w najmniejszym testowanym przez nas rozmiarze ramy, XS.



Kluczowe dane Merida One-Forty 700

Podróż (f/h): 150 / mm 143
rozmiar koła: 29 cali
Materiał ramy: aluminium
Waga (rower testowy w rozmiarze XS, bez pedałów): 16,2 kg
Cena (testowana): 3.399 Euro
Cena od: 2.299 Euro

Rama One-Forty ma kilka ekscytujących szczegółów i funkcji. Na uwagę zasługują duże ochraniacze ramy na dolnej rurze, w obszarze tylnego trójkąta oraz na łańcuchu i wspornikach siodełka: prawie wszystkie wrażliwe obszary są dobrze chronione, co oznacza, że ​​ślady walki na ramie i lakierze powinny być nadal ograniczone nawet po lat profesjonalnego użytkowania. Ładne są także dodatkowe punkty mocowania po wewnętrznej stronie górnej rury. Oprócz standardowego uchwytu na butelkę można tu również przymocować małą skrzynkę na narzędzia lub coś podobnego - idealne dla tych, którzy nie lubią podróżować z plecakiem.

 



Geometria Merida One-Forty 700

Jeśli chodzi o geometrię, Merida podąża własną drogą w przypadku One-Forty – chociaż pięć dostępnych rozmiarów ma znane skróty od XS do XL, S oznacza skrót, a L oznacza długo – zamiast bardziej powszechnych nazw mały i duży. Oznacza to, że koło rośnie w całym spektrum rozmiarów, szczególnie na długości. Ponieważ inne wymiary, takie jak długość rury podsiodłowej czy główki ramy, nie zmieniają się tak bardzo, możesz wybierać pomiędzy znacznie większą liczbą rozmiarów, w zależności od preferencji i stylu jazdy.



Długość górnej rury: 532 mm
Długość rury podsiodłowej: 400 mm
wysokość przekroku: 810 mm (samodzielnie ustalane, 20 cm przed suportem)

W przypadku naszego roweru testowego w rozmiarze XS oznacza to, że jest on bardzo krótki jak na rower dla dorosłych, ale rura podsiodłowa jest stosunkowo długa. To samo tyczy się wysokości zwisu, którą określamy na 20 cm przed suportem. Jeśli chcesz używać One-Forty jako roweru młodzieżowego, musisz go wypróbować, aby nie było bolesnych niespodzianek przy pierwszym mimowolnym zejściu z roweru.

XSSMLXL
rura podsiodłowa (w mm)400410425445470
Zasięg (mm)426453480509535
Stosy (mm)607607607616629
Kąt skrętu (w °)6565656565
kąt siedziska ef. (w °)8080808080
Spadek suportu (w mm)3535353535
tylne widełki (w mm)437437437437437
Rozstaw osi (w mm)11771204123212651298
Górna rura pozioma (w mm)532559586618649
główka ramy (w mm)959595105120


Wyposażenie Merida One-Forty 700

W teście mieliśmy Meridę One-Forty 700, najwyższej jakości wersję z aluminiową ramą za 3.399 euro. Poniżej znajdują się dwa inne modele w cenie 2.799 euro (One-Forty 500) i 2.299 euro (One-Forty 400). Sprzęt jest dobry, biorąc pod uwagę cenę, ale ogólnie jest stabilny w zakresie zamierzonego obszaru użytkowania - zwłaszcza gdy jest używany jako rower młodzieżowy, jak w naszym przypadku. Szczególnie wpływa to na czuły i sztywny, ale jednocześnie dość ciężki widelec Marzocchi Bomber Z1 z przodu. Opony są też w miarę stabilne – zwłaszcza Maxxis Dissector w grubym karkasie Exo+ wnosi sporo masy.

 



Ramki do zdjęć One Forty Lite III
widelec amortyzowany Bombowiec Marzocchi Z1
niemy RockShox Deluxe Select+
wirniki Merida Expert TR II
Opona VR Maxxis Minion DHF MaxxTerra Exo 2,5"
Tętno opon Dysektor Maxxis MaxxTerra Exo+ 2,4"
przerzutka tylna Shimano SLX M7100
dźwignia zmiany biegów Shimano SLX M7100
korba Efekt Race Face
przerzutka Ohne
Hamulec Rama DB8
tarcze hamulcowe Linia środkowa Sram 200 mm
sztyca Merida Team TR II 230mm
siodło Merida Expert SL
trzon Merida Expert eTRII 40mm
Lenker Merida Expert TRII 780mm

Przerzutki i hamulce pochodzą od Shimano i wszystko z bardzo dobrej grupy SLX. Jest to zawsze nieco przyćmione przez dobrze znane komponenty XT, ale oferuje prawie identyczne osiągi przy minimalnej dodatkowej wadze za niższą cenę. Jednak w połączeniu ze stabilną aluminiową ramą wybór komponentów oznacza, że ​​waga naszego roweru testowego w rozmiarze XS wynosi jedynie imponujące 16,2 kg.



Merida One-Forty 700 w praktyce

Dzięki innowacyjnemu podejściu do geometrii One-Forty 700 w najmniejszym rozmiarze ramy może zdobywać punkty również w przypadku dzieci: chociaż rower jest bardzo ciężki, wszyscy kierowcy testowi od razu bardzo dobrze się z nim dogadywali i stwierdzili, że prowadzenie jest bardzo intuicyjne. To zaskakujące, bo wystająca wysokość też jest stosunkowo duża – ale ani jednemu testerowi to nie przeszkadzało. Duże koła również mogą mieć w tym swój udział, ponieważ powodują nieco mniejszą zwrotność, ale po prostu znacznie lepiej pokonują nierówności i lepiej utrzymują prędkość nawet na płaskim terenie.



Początkowo niepozorną, ale zauważalną w praktyce zaletą jest wbudowana sztyca, którą można łatwo dostosować do maksymalnego skoku. Oznacza to, że może rosnąć razem ze swoim właścicielem – świetnie! Zadowolona jest także płynnie działająca dźwignia. Ogólnie rzecz biorąc, sprzęt jest bardziej funkcjonalny niż wysokiej jakości, ale niezawodnie wykonuje swoją pracę; Przede wszystkim płynnie pracujący i czuły amortyzowany widelec sprawia radość zarówno na ścieżce rowerowej, jak i na szlaku.

tutaj Przejdźmy do naszego wielkiego młodzieżowego testu MTB 2024:

[konkretny blog=“190463″]


Wniosek: Merida One-Forty 700

Pro

  • Dobroduszne postępowanie
  • Piękne detale ramy
  • Dobry sprzęt
  • „Rosnąca” sztyca

Contra

  • Bardzo trudne
  • Duża wysokość przekroku

fakty

materiał ramyaluminium
rozmiar koła29 cali
podróż150 / mm 143
Waga16,2 kg
Cena3.999 Euro
Sieć www.merida-bikes.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Merida One-Forty 700 na rynku rowerów Velomotion
Teoretycznie wszystko jest szare: na papierze Merida One-Forty 700 wydaje się raczej nieodpowiednia jako rower młodzieżowy. Wysoka waga, duży przekrok, koła 29 cali. W praktyce rower cieszył się ogromną popularnością wśród naszej grupy testowej. Kierowcom szczególnie spodobało się jego przyjazne zachowanie podczas jazdy zarówno w terenie, jak i na leśnej drodze. Kolejną pozytywną cechą jest opuszczana sztyca, którą można łatwo regulować w piaście, dzięki czemu rower może (w pewnym stopniu) rosnąć razem z Tobą.
tagi:#VMmtbpolecanerower młodzieżowyKinderradMeridaMTB150

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Tour de France nr 1: Jasper Philipsen wygrywa spektakularne otwarcie

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 1

Zapowiedź Tour de France nr 1: Kto wygra żółtą koszulkę w Lille?

Tour de France 2025 w telewizji

Tour de France 2025: Wszystkie 21 etapów na żywo w telewizji

Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026

Szachownica Tour de France 2025

Tour de France 2025: 10 Niemców, 5 Szwajcarów i 3 Austriaków

Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

Sporty kosmiczne: Nowe centrum serwisowe Fox i Marzocchi w Palatynacie

Idealna ochrona na upalne dni: Ochraniacze na kolana Alpinestars A-Motion Plasma

Nowe rowery z kierownicą typu drop bar z Austrii: Innowacje KTM na Eurobike 2025

Related Stories

  • Rocky Mountain Reaper 27.5 w teście: Kultowy rower dziecięcy do użytku terenowego
  • Cube Stereo 140 HPC Rookie w teście: Lekka młodzież w pełni o mocnych rysach
  • Pivot Shadowcat w teście (XS): Mały rower, naprawdę duży
  • Scott Genius 700 w teście: Sportowy rower młodzieżowy z niewidocznym amortyzatorem
  • Rower enduro dla młodzieży: Commencal Clash XS w teście
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH