Rower testowy / górski: Pivot Shadowcat to zwinny, kompaktowy rower na szlaki z dużą rezerwą do użytku w terenie. Przetestowaliśmy ten luksusowy rower górski w najmniejszym rozmiarze ramy, co czyni go idealnym rowerem dla dzieci i nastolatków.
Jako kompaktowy, zwinny rower na szlaki z małymi kołami, Shadowcat firmy Pivot jest rasą niemal wymierającą. Amerykanie pozostają jednak wierni temu modelowi od lat i nie bez powodu, jak pokazuje nasz test roweru w rozmiarze XS. Chociaż został zaprojektowany jako zwykły rower dla dorosłych, prawie żaden inny rower biorący udział w teście nie jest tak kompaktowy i ma tak niski przekrok jak Shadowcat.

Kluczowe dane Pivot Shadowcat
Podróż (f/h): 160 / mm 140
rozmiar koła: 27,5 cali
Materiał ramy: Węgiel
Waga (rower testowy w rozmiarze XS, bez pedałów): 12,75 kg
Cena (testowana): 8.099 Euro
Cena od: 6.599 Euro
Dzięki skokowi zawieszenia wynoszącemu 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu Shadowcat ma spore rezerwy do jazdy w terenie: wycieczki w wymagający teren są zawsze możliwe. Jednocześnie, waży znacznie poniżej 13 kg, jest nadal wyjątkowo lekki, pomimo ogólnie solidnych komponentów i bez żadnych nieodpowiednich środków obniżających koszty.


Rama z włókna węglowego roweru Noble jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale ma także kilka ekscytujących cech technicznych: Oprócz sprawdzonego tylnego trójkąta dw-link, możesz spodziewać się dużej ochrony ramy we wszystkich ważnych miejscach. Każdy, kto samodzielnie pracuje przy rowerze, z pewnością doceni mocno laminowane prowadnice linek w całej ramie. Imponujące jest również to, że pomimo kompaktowych wymiarów Pivotowi udało się wygospodarować w trójkącie ramy wystarczająco dużo miejsca na dużą butelkę do picia. Pod górną rurą znajdują się również punkty mocowania kompatybilnych akcesoriów, takich jak torba na narzędzia.
Geometria Pivot Shadowcat
Wymiary roweru testowego (rozmiar XS)
Długość górnej rury: 569 mm
Długość rury podsiodłowej: 343 mm
wysokość przekroku: 760 mm (samodzielnie ustalane, 20 cm przed suportem)
W testowanym przez nas rozmiarze XS rama Pivota Shadowcata jest wyjątkowo kompaktowa i przede wszystkim przyjemnie niska. Zwłaszcza jeśli chodzi o wysokość przekroku, można konkurować nawet z jednym lub dwoma dedykowanymi rowerami młodzieżowymi. Rura podsiodłowa, krótsza nieco ponad 340 mm, zapewnia również dużo miejsca i bezpieczeństwo na rowerze mniejszym rowerzystom. Pozostałe wymiary są niezwykle nowoczesne i zgodne z oczekiwaniami współczesnego roweru na szlaki; Krótkie tylne widełki o długości 430 mm pasujące do kompaktowej ramy głównej są ładne.
rura podsiodłowa (w mm) | 343 | 368 | 394 | 432 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 460 | 480 |
Stosy (mm) | 582 | 605 | 614 | 623 |
Kąt skrętu (w °) | 65.8 | 65.8 | 65.8 | 65.8 |
kąt siedziska ef. (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 |
Spadek suportu (w mm) | 17 | 17 | 17 | 17 |
tylne widełki (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1142 | 1172 | 1206 | 1230 |
Górna rura pozioma (w mm) | 569 | 595 | 627 | 650 |
główka ramy (w mm) | 86 | 110 | 120 | 130 |
Pivot Shadowcat: warianty wyposażenia i modeli
Za ponad 8.000 18 euro Pivot Shadowcat w testowanej przez nas wersji „Pro XT/XTR” to niezwykle drogie przedsięwzięcie. Spośród 11.000 (!) oferowanych wariantów wyposażenia model plasuje się w górnym środku pola – za topowy model z elektronicznym zawieszeniem Fox Live i przerzutkami Sram Transmission należy zapłacić ponad 6.599 XNUMX euro. Na drugim końcu spektrum znajduje się model „Ride SLX/XT”, który za XNUMX euro również mocno uszczupli Twój portfel, ale jest również dobrze wyposażony w komponenty Shimano XT/SLX i podwozie Fox Performance.
Nasz rower testowy nie pozostawia wiele do życzenia pod względem zainstalowanych komponentów, czego można było się spodziewać, biorąc pod uwagę cenę. Podwozie Fox Factory ze sztywnymi 36 mm z przodu jest jednym z najlepszych, jakie można dostać na rynku. Stosowanie tłumienia Fit4 w widelcu ma zalety i wady: znacznie prostsze ustawienie jest równoważone przez nieco gorszą reakcję i mniej opcji regulacji. Stopień, w jakim to drugie jest ważne, zależy w dużej mierze od obszaru zastosowania.
Ramki do zdjęć | Cienio kota , , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , |
widelec amortyzowany | Fox 36 Factory FIT4 |
niemy | Fabryka Fox Float DPS |
wirniki | DT Swiss M1700 |
Opona VR | Dysektor Maxxis Exo 2,4" |
Tętno opon | Dysektor Maxxis Exo 2,4" |
przerzutka tylna | Shimano XTR M9100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | Efekt Race Face R |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano XT 180mm |
sztyca | Fabryka Transferów Foxa |
siodło | Szlak Phoenix WTB Pro High Tail |
trzon | Zespół Phoenix Enduro 45 mm |
Lenker | Niski wzrost Phoenix Team Carbon 760 mm |
W przerzutkach i hamulcach zastosowano komponenty Shimano, z których prawie wszystkie pochodzą z serii XT. Jedynie przerzutka tylna występuje w nieco lżejszej wersji XTR. 4-tłoczkowe hamulce zapewniają dużą moc, a tarcze hamulcowe o średnicy 180 mm w zupełności wystarczą, biorąc pod uwagę obszar zastosowania i rozmiar ramy. Lekkie koła DT Swiss M1700 mają dobre, wszechstronne opony z Maxxis Dissector w nieco lżejszym karkasie Exo.
Pivot Shadowcat: W praktyce
Warto zauważyć: Shadowcat to właściwie rower górski dla dorosłych, ale w najmniejszym rozmiarze ramy, XS, ma lepszą sylwetkę niż wiele dedykowanych rowerów młodzieżowych. Przede wszystkim bardzo kompaktowe wymiary ramy od razu rzucają się w oczy. Przyjemnie krótki, z wysokim przodem zapewniającym duże bezpieczeństwo podczas jazdy i rekordowo niskim przekrokiem. Shadowcat był naprawdę rowerem zapewniającym dobre samopoczucie. Przyczynia się do tego również bardzo niska waga poniżej 13 kg, która jest zauważalna w każdej sytuacji. Rower szybko nabiera prędkości, ale dzięki dobrym hamulcom równie szybko się zatrzymuje.
Wyposażenie naszego roweru testowego jest najwyższej jakości, ale biorąc pod uwagę cenę ponad 8.000 XNUMX euro, nie jest to wcale takie zaskakujące. Tańsze warianty wyposażenia są na pewno alternatywą, jednak zapewne trzeba będzie zaakceptować kilka gramów więcej jeśli chodzi o wagę. Nawet wtedy rower powinien zachować swoje dobre właściwości jezdne.
tutaj Przejdźmy do naszego wielkiego młodzieżowego testu MTB 2024:

Najlepsze rowery MTB z pełnym zawieszeniem dla dzieci i młodzieży: Wielki test MTB młodzieży 2024
Wielki młodzieżowy test MTB 2024: w pełni dla dzieci i młodzieży? Wybór rowerów specjalistycznych jest ograniczony, ale dostępnych jest wiele modeli dla dorosłych. Przetestowaliśmy rowery MTB z pełnym zawieszeniem głównych marek. Na polu testowym znajdują się: Bulls, Commencal, Cube, Giant, Marin, Merida, Pivot, Propain, Rocky Mountain, Santa Cruz i Scott. Velomotion […]