Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Wejdź w nowy rok z wagami lekkimi: Rowery Hoheacht 2024

29 Maj 2024 by Kacper Gebel

Hoheacht Bikes 2024: Producent rowerów z Vulkaneifel stawia na „e-lekkość”. Podążając za trendem w kierunku mniejszych silników i mniejszej masy, dostawca zaprojektował serię modeli Lumo. Rowery nieresorowane o wadze około 17 kilogramów lub więcej mają wypełnić lukę między rowerami elektrycznymi a rowerami organicznymi i po raz kolejny zapewnić bardziej klasyczne wrażenia z jazdy na rowerze.

Na początek Lumo Terra, którego cena jest bardzo umiarkowana i wynosi 2.499 euro. Z ramą w kształcie diamentu i trapezu, dostępną w czterech kolorach, Terra, podobnie jak inne Lumos, jest napędzana wypróbowanym i przetestowanym Mahle X35+. Sprawdzony silnik tylny, który wraz z akumulatorem i okablowaniem waży zaledwie około 3,5 kg, zapewnia żywy napęd dzięki momentowi obrotowemu 40 Nm i zapewnia dość wysoką kadencję. Dobrze się składa, że ​​Hoheacht zdecydował się na dwunastobiegową przerzutkę z zębatką 11-50, dzięki której można płynnie pedałować nawet przy małych prędkościach. Zamontowany na ramie akumulator 250 Wh nie jest oczywiście cudem zasięgu; Ale w tej kategorii nie jest to konieczne. Mały akumulator wystarczy do codziennego użytku, a poza tym często zdarza się, że prowadzisz bez pomocy – w przypadku Mahle sprawdza się to bardzo dobrze.

Hoheacht Lumo: Lekki speedster z silnikiem Mahle

Pozycja siedząca w Lumo jest bardziej sportowa, chociaż można obrócić wspornik kierownicy, aby usiąść nieco bardziej pionowo. Na pokładzie znajdują się również systemy oświetlenia i stojaki boczne, aluminiowe błotniki i minimalistyczny tylny bagażnik na torby boczne – dzięki czemu Hoheacht jest tak samo wyposażony na codzienne dojazdy do pracy, jak i na energiczne wycieczki rekreacyjne.



Niedrogi Lumo Terra ma szeroki zakres dwunastobiegowej zmiany biegów.
Nieco droższy Tereno jest lżejszy i częściowo lepiej wyposażony.

Lumo Tereno znajduje się nad Lumo Terra – rowerem, który kosztuje o 300 euro więcej i podobno jest o około 300 gramów lżejszy. Jest to możliwe dzięki różnym różnicom w specyfikacji: Tereno opiera się na komponentach z serii Shimano GRX, ale zmienia biegi tylko jedenaście razy - trzeba zrezygnować z najłatwiejszego sprzętu górskiego. W przeciwnym razie z przodu znajduje się czterotłokowy hamulec i jaśniejszy reflektor pochodzi od producenta premium Lezyne.

Jedenaście zamiast dwunastu biegów, ale więcej światła

Spektrum kolorów i oprawa są takie same w obu wariantach – poza różnicą w cenie, decyzja prawdopodobnie zależy od tego, czy wolisz wyjątkowo łatwy spacer po górach, czy jaśniejsze światło przednie. Ten pierwszy nadaje się do użytku rekreacyjnego (sportowego), drugi do użytku w ruchu miejskim, gdzie jako kierowca całoroczny często poruszasz się po drodze w ciemności.



Lumo z przekładnią suportu wykorzystuje specjalną ramę.
Pasek rozrządu + zębnik to najlepsze rozwiązania, jeśli chodzi o niskie koszty utrzymania.

Hoheacht Lumo Ilaron: Topowy model z dźwignią zmiany biegów Pinion

Topowy model Lumo Ilaron znacząco różni się od Terra i Tereno. Zamiast przerzutki montuje się tu przerzutkę suportu Pinion, która wymaga własnej ramy. Pinion C1.6 ma sześć przełożeń o łącznym zakresie 295%, choć skoki poszczególnych biegów są naturalnie nieco większe. W przeciwieństwie do szerszych skrzyń biegów Pinion z dziewięcioma, dwunastoma lub 18 biegami, w C1.6 brakuje bardzo łatwych w obsłudze biegów górskich. Jeśli stoisz przed wyborem pomiędzy Lumo z przerzutką a manualną skrzynią biegów w Hoheacht, ten aspekt należy dokładnie rozważyć. Ograniczony zakres przełożeń równoważony jest maksymalnie niskimi kosztami konserwacji skrzyni biegów i paska rozrządu - każdy, kto jeździ w każdą pogodę, ale nie musi pokonywać stromych podjazdów, z pewnością doceni zalety Ilarona. Ten model Pinion nie nadaje się szczególnie na wycieczki górskie.

Pod względem parametrów Ilaron jest zbliżony do Luno Tereno, od którego właściwie różni się jedynie czterotłokowym układem hamulcowym od SRAM (i oczywiście biegami). Paleta kolorów z „Łupkiem wulkanicznym”, „Poranną godziną”, „Rosiczką” i „Eisbachem” jest taka sama, ale topowy model jest obecnie dostępny tylko z ramą w kształcie rombu. No cóż, za 3.699 euro Ilaron kosztuje znacznie więcej niż modele z przerzutkami – ale nadal jest stosunkowo tani jak na rower elektryczny z manualną skrzynią biegów.



www.hoheacht-bikes.de

tagi:#VMcodziennie

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Related Stories

  • Inteligentny system Bosch 2025: Nowy Bosch CX, nowe akumulatory i Purion 400
  • Shimano z nowym silnikiem i nowymi funkcjami zmiany biegów: Wiadomości Eurobike 2024
  • Wiadomości z targów Eurobike 2024: Rower aluminiowy Kettler z rowerem e-gravel i nowymi rowerami cargo
  • Rowery elektryczne Bulls ze zintegrowanym reflektorem: Światło doświetlające zakręty MonkeyLink
  • Momentum Compact E+: Kompaktowe rowery elektryczne na wakacje i na co dzień o dużej ładowności
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH