Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenTesty

Stała ewolucja klasyki: Rockshox SID Ultimate 2024 w teście

29 Maj 2024 by Józef Kucher

Test: Rockshox Sid jest w ofercie Rockshox od lat 90. i od tego czasu stanowi ważny punkt odniesienia w przypadku elementów zawieszenia do rowerów XC i maratonów. Wraz z rokiem modelowym 2024 SID przeszedł kolejną metamorfozę i mogliśmy dokładnie przetestować widelec. 

Mając taki komponent jak amortyzowany widelec Rockshox SID, często zastanawiasz się, co jeszcze można ulepszyć. Pod koniec ubiegłego roku Rockshox zaprezentował obszerną aktualizację widelca. Mamy już dla Ciebie zmiany w jednym Artykuł informacyjny skompilowany. Możesz to zrobić tutaj przeczytaj, teraz mieliśmy okazję zapoznać się z widelcem w praktyce.

Rockshox Sid Ultimate 2024 w teście – pierwsze wrażenie

Do naszego testu mieliśmy Sid w wersji Ultimate z podwoziem 35 mm, tłumieniem Charger Raceday 2 i 3-pozycyjną kompresją. Widelec jest dostępny w kolorze czarnym o wysokim połysku i „Blue Crush”. Dostaliśmy wersję niebieską, która jest ładnym nawiązaniem do klasycznego błękitu SID, ale nadal nie wygląda zbyt krzykliwie, ale raczej prosto i nowocześnie, z odrobiną niedopowiedzenia nawiązującego do tradycji.



Na potrzeby testu widelec amortyzowany Rockshox Sid został zamontowany na rowerze Specialized Epic Evo, który idealnie pasował do zamierzonego zastosowania widelca. Dodatkowo rower był wyposażony w identyczny poprzedni model, dzięki czemu mogliśmy łatwo dokonać porównań pomiędzy etapami ewolucji podczas montażu. Nowy widelec sprawia wrażenie znacznie wyższej jakości niż poprzedni model. W dużym stopniu przyczynia się do tego nowo zaprojektowana korona widelca. Tutaj frezarka została mocniej osadzona, co nie tylko oszczędza wagę, ale także zapewnia jeszcze cenniejszy wygląd. Nasz widelec został wyposażony w 3-pozycyjny pilot umieszczony na koronie widelca. Jest również pięknie wyfrezowany i łatwy w obsłudze palcami. Podczas montażu mogliśmy również sprawdzić fabryczną specyfikację wagi i potwierdziliśmy, że wynosi ona 1.480 g.

Rock Shox Sid Ultimate 2023 Side

Rockshox Sid Ultimate 2024 w teście – na szlaku

Po pierwszym pozytywnym wrażeniu byliśmy bardzo podekscytowani pierwszym wrażeniem z praktyki. Poprzedni fork miał pewne problemy z wrażliwością na mniejsze uderzenia i progresywnością. Dlatego zwrócono na to szczególną uwagę. W ramach aktualizacji widelec otrzymał nową sprężynę pneumatyczną DebonAir + z o 50% większą objętością powietrza ujemnego i 16% większą ilością powietrza dodatniego. Ta aktualizacja była już zauważalna w pierwszych głosach. Nowy SID miał zwykle o jeden element dystansujący mniej. Szybko więc znaleźli ustawienie, w którym widelec był zarówno czuły w reakcji, jak i miał wystarczające rezerwy na mocniejsze uderzenia. Wydłużone rury stojakowe również przyniosły zauważalną poprawę. Podczas gdy poprzedni widelec miał niewielki moment zrywający, nowy widelec charakteryzuje się bardzo czułą reakcją. Było to wyraźnie zauważalne w zimowych temperaturach z zamarzniętym podłożem leśnym, a zatem przy niewielkich uderzeniach od dołu. Tutaj również może mieć znaczenie współpraca z Maxima Racing Oils. Aby zmaksymalizować wydajność widelca, opracowano specjalny smar.



Casting Rock Shox Sid Ultimate 2023
Ładowarka Rock Shox Sid 2023

Dzięki 3-pozycyjnemu stopniowi kompresji Sid zyskał kolejną opcję pomiędzy trybem otwartym a całkowitą blokadą. Jest to mile widziany dodatek na niezbyt techniczne podjazdy lub jazdę po leśnych drogach. Dla maksymalnego rozwoju idealny byłby odpowiedni amortyzator i zdalna funkcja widelca, która jest dostępna, ale której nie uwzględniliśmy w naszym teście. Mimo to udało nam się wyrobić sobie o nim dobre wrażenie i z pewnością jest to przydatne rozszerzenie, zwłaszcza że w trybie otwartym można jeździć wygodniej, bez ponoszenia strat na łatwiejszym terenie.



Rockshox Sid Ultimate 2024 w teście – podsumowanie

Choć zawsze to zaskakuje, Rock Shox po raz kolejny dokonał wyraźnej rewolucji. Klasyczny Sid został specjalnie opracowany i dostosowany do coraz trudniejszych wymagań sceny XC. Cena jest również rozsądna jak na wysokiej klasy widelec XC. Jeśli obecnie porównujesz ceny w Internecie, nowy model jest o około 250 euro droższy niż poprzedni model. Na pewno byśmy w to zainwestowali, bo tutaj widać już zauważalny postęp.

tagi:#VMmtbrockowy szokSIDSid wyścigowy XC

O Józef Kucher

Joseph Kuchler był aktywnym zawodnikiem XC w młodości, aw międzyczasie studiował zarządzanie mediami w Monachium. Po powrocie do swojej ojczyzny w Dolnej Bawarii często można go spotkać na szlakach w Lesie Bawarskim.

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Related Stories

  • Pierwszy test i wszystkie informacje: Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0
  • DJI Avinox w teście: Przekonujący w laboratorium i praktyce?
  • Bosch CX 2025 (Gen 5) w teście: Rewolucję przełożono
  • Dropper SDG Tellis V2 w pierwszym teście: Serwisowalny, solidny wspornik vario o skoku do 230 mm
  • Crankbrothers Highline 11 w pierwszym teście: Noble regulowana sztyca z włókna węglowego
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH