Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Spektrum

Trek publikuje raport dotyczący zrównoważonego rozwoju: 10-punktowy plan walki z kryzysem klimatycznym

15. Września 2021 by Andrzej Waldera

Spektrum: W ostatnich miesiącach dużo mówiło się o globalnych śladach i ich wpływie na środowisko. Rower niewątpliwie oferuje bardzo dobre rozwiązanie wielu złożonych problemów świata. Nie można jednak zapominać, że branża rowerowa również pozostawia ślad. Problem, z którym Trek musi się zmierzyć w sposób odpowiedzialny. W raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju marka pokazuje pierwsze kroki, które pomogą w walce z kryzysem klimatycznym.

Jeśli chodzi o rowery, jesteśmy szczególnie świadomi, że produkty, które są przydatne dla ludzi i planety, również pozostawiają ślad. Aby walczyć ze światowym kryzysem klimatycznym, również tutaj nie może być żadnych wyjątków – wręcz przeciwnie, w szczególności przemysł rowerowy powinien dawać dobry przykład. Dostrzegła to również marka Trek, która w zeszłym roku przeprowadziła swój pierwszy audyt emisji. Na podstawie wyników sporządzono plan, aby móc działać w sposób bardziej świadomy ekologicznie i zrównoważony. Opublikowany właśnie raport dotyczący zrównoważonego rozwoju wyjaśnia wyniki i pokazuje środki podjęte przez firmę Trek w celu zmniejszenia śladu węglowego. Plan opiera się na dziesięciu podstawowych filarach, począwszy od produkcji, poprzez dystrybucję, aż po zwiększenie wykorzystania rowerów na drogach.



Raport zrównoważonego rozwoju firmy Trek: 10-punktowy plan walki z kryzysem klimatycznym

Ogranicz wykorzystanie transportu lotniczego

Transport lotniczy zajmuje 84 razy więcej miejsca niż transport morski. Trek ma na celu zmniejszenie liczby kilometrów przewożonych drogą lotniczą o 2024% do 75 r. poprzez optymalizację łańcucha dostaw.

Połącz dostawy do dealerów



Drastyczne zmniejszenie odległości jazdy z centrum dystrybucji do dealerów ma na celu zmniejszenie emisji związanych z transportem drogowym. Jak informuje Trek, obecnie pracuje nad wdrożeniem globalnej strategii konsolidacji dostaw do 2024 roku.

Zwiększone wykorzystanie energii odnawialnej

Siedziba firmy Trek jest obecnie zaopatrywana w mieszankę energetyczną składającą się w 60,6% z wiatru, w 33,3% z biogazu i w 6,1% z energii słonecznej. Do 2023 roku wszystkie lokalizacje na całym świecie powinny zostać całkowicie przestawione na energię odnawialną.



Ograniczenie podróży służbowych

W 2021 roku Trek ograniczył podróże do 50% poziomu sprzed Covid-19 i nadal będzie ograniczał podróże lotnicze.

Zwiększone wykorzystanie materiałów alternatywnych



Obecnie w portfolio znajduje się 15 produktów wykonanych wyłącznie z materiałów pochodzących z recyklingu, a w najbliższej przyszłości planowane są kolejne.

Unikanie składowania odpadów na wysypiskach we wszystkich zakładach produkcyjnych

W 2020 roku Trek zaczął śledzić i ograniczać ilość odpadów w swoim zakładzie produkcyjnym w USA. Wiedza zdobyta dzięki odpowiednim procesom zostanie przekazana centrom dystrybucyjnym i dealerom, a także zakładowi produkcyjnemu w Niemczech, aby do 2024 roku stać się bezodpadowym.



Budowa i ochrona nowych szlaków

Założona w 2021 roku Fundacja Trek wspiera rozwój tras rowerowych i infrastruktury rowerowej do użytku publicznego oraz chroni tereny przed zabudową.

Eliminacja odpadów z tworzyw sztucznych



W 2020 roku model roweru Marlin został dostarczony po raz pierwszy w nowym opakowaniu z 50% mniejszą ilością elementów nienadających się do recyklingu. Według producenta proces został rozszerzony na większą część opakowań rowerów i akcesoriów, oszczędzając 196.700 XNUMX kilogramów plastikowych opakowań w ciągu zaledwie jednego roku.

Poprawa dostępności rowerów publicznych

Od 2009 roku system udostępniania rowerów BCycle firmy Trek pomaga zmniejszyć korki i emisje związane z transportem w 35 miastach, oferując jednocześnie zdrowszą i bardziej zrównoważoną alternatywę transportu. W przyszłości wzrost ten ma zostać przyspieszony.



Zwiększenie środka transportu wykorzystywanego przez rowery

Trek chce zachęcić więcej ludzi do jazdy na rowerze. Trek wspiera inicjatywy promujące jazdę na rowerze i budujące lepszą infrastrukturę rowerową.

Każdy może przyczynić się

Faktem jest, że wszyscy musimy zrobić, co w naszej mocy, aby walczyć z kryzysem klimatycznym. Jednym z kroków jest na przykład reguła 692. Według Treka emisję CO2 z roweru można zrekompensować, zastępując 692 kilometry samochodem 692 kilometrami roweru. I odwrotnie, oznacza to: cokolwiek powyżej 692 km powoduje, że rower ma ujemny poziom emisji CO2. Zasada 692 to przewodnik oparty na szacunkowych wartościach średnich najpopularniejszych modeli rowerów Treka z 2019 roku. Producent wyraźnie zaznacza, że ​​rzeczywiste wartości dla danego modelu mogą się różnić, ponieważ każda rodzina modeli powoduje inne koszty emisji.



Sieć: www.trek.com

tagi:raport zrównoważonego rozwojuAktualnościwędrówka

O Andrzej Waldera

Andreas Waldera od wielu lat pracuje jako redaktor online i kierowca testowy. Ponieważ jego korzenie są zakotwiczone w BMX i downhillu, jazda na rowerze nie może być dla niego wystarczająco trudna. Urodzony w regionie Dolnego Renu, przeniósł się do pięknego regionu Eifel, aby realizować swoją pasję do jazdy na rowerze.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • kolarstwo: Żegnajcie Jens, żegnajcie fani: finał Rockstar dla Jensa Voigta
  • Nowości produktowe: Trek Émonda: Ogłoszenie o wadze 4,6 kilograma
  • Wiedza praktyczna dla personelu warsztatowego i handlowego: Trasa treningowa SRAM z 12 przystankami w Niemczech i Austrii
  • Światło, kolory i senne szlaki: Finał Bazy Rowerowej Nicolai Ligure – Wydarzenia Ride 2025
  • Oficjalny autoryzowany partner serwisowy FOX i Marzocchi: Otwarcie Centrum Obsługi Sportu Kosmicznego w Pirmasens
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH