Test: Z dobrze dobranymi cechami wyposażenia i harmonijną motoryzacją Pegasus Premio EVO 5F przemawia do codziennych i turystycznych rowerzystów: dlaczego nie przesiąść się na e-rower, skoro tak wiele się nie zmieniło?
Napęd wsparcia przyniósł wiele nowych koncepcji na rynek rowerowy, od rowerów szutrowych z dodatkowymi silnikami po e-SUV-y. Ale wypróbowane i przetestowane grupy modeli również dokonały skoku w erę elektryczności i być może stały się jeszcze silniejsze w tym procesie - w końcu wydaje się, że obecnie więcej osób jeździ na rowerach elektrycznych niż kiedyś na rowerach biologicznych . A jeśli jesteś doświadczonym rowerzystą rekreacyjnym i okazjonalnym, być może siedzisz na rowerze takim jak Pegasus Premio EVO 5F.

Pod wieloma względami jest to naprawdę klasyczny rower turystyczny, który zaczyna się od kształtu ramy. Podczas gdy niektórzy dostawcy wprowadzają na rynek tylko niektóre modele jako rowery przejściowe, przezwyciężając w ten sposób różnicę między rowerami damskimi i męskimi, Pegasus jest tradycyjnie dostępny jako model jednorurowy, trapezowy i diamentowy z „kierownicą”. Dziś jest to już tylko kwestia gustu lub wizerunku, a nie sztywności ramy, ale nadal jest bardzo popularna wśród wielu czołowych motocyklistów – nawet jeśli służy tylko do rozróżnienia dwóch e-rowerów tego samego typu może być zamówiony.
Wyposażenie jest również tradycyjne. Pięć biegów wydaje się laikowi niemal „retro” w dobie 13-biegowych kaset, ale czasami mniej znaczy naprawdę więcej w e-rowerze. jako? Po prostu: W konwencjonalnych rowerach drobne stopniowanie pozwala utrzymać optymalną częstotliwość pedałowania, ale w przypadku rowerów elektrycznych może to być nawet uciążliwe: Wspomaganie napędu przyspiesza szybciej niż jesteś w stanie zmienić biegi, zwłaszcza w przypadku przełożenia w piaście. Dokładnie do tego zaprojektowano Shimano Nexus Inter-5e: Pierwszy bieg jest tak zaprojektowany, że jest wystarczająco krótki, aby ruszyć, po czym są duże skoki w obszarze szybkich biegów. Piąty bieg jest przeznaczony do wygodnego, płynnego pedałowania z prędkością 25 km/h – i tak zjedziesz szybciej tylko na rowerze elektrycznym turystycznym.

I nie tak szybko, jak na przykład elektryczny rower górski - dlatego Premio EVO dobrze sobie radzi bez hamulców tarczowych. Zamiast tego wybrano sprawdzone hydrauliczne hamulce szczękowe Magura, tutaj w ekskluzywnej konstrukcji, która ściśle przylega do ramy. Układ hamulcowy charakteryzuje się minimalnym zużyciem klocków i wymaga bardzo niewielkiej konserwacji, którą można wykonać praktycznie w każdym warsztacie rowerowym; Magura jest zatem dobrym wyborem do codziennego użytku i na wycieczki, zwłaszcza że łatwo się ją dozuje i nie jest przesadnie żwawa.
Motoryzacja Pegasusa również oddaje zamierzonemu przeznaczeniu. Bosch Performance Line pcha zauważalnie delikatniej niż sportowy odpowiednik CX, nie sprawiając przy tym wrażenia niezdarności; moment obrotowy 65 Nm jest wystarczający do szybkiego przyspieszenia podczas ruszania, a silnik nie odpuszcza nawet na wzniesieniu. W zasadzie potrzeba tylko więcej mocy w terenie, a Pegasus na pewno nigdy się tam nie zgubi – choć dzięki oponom o szerokości 47 mm i elementom zawieszenia zdecydowanie da się nim jeździć po nieutwardzonych ścieżkach. Jednak przede wszystkim dobrze czuje się na asfalcie, ścieżkach rowerowych iw mieście, i tam właśnie ujawniają się jego inne atrybuty. Oprócz pionowej pozycji siedzącej wygodny kształt kierownicy i stabilna podstawka postojowa z tyłu Szczególnie atrakcyjny jest praktyczny systemowy bagażnik i bardzo jasne przednie światło punktowe o natężeniu 70 luksów.
Podsumowując, idealny rower na co dzień i na wycieczki, który oferuje inne opcje oprócz trzech kształtów ramy. Można zamówić akumulatory o pojemności 400, 500 lub 625 watogodzin; jeśli wybierzesz najmniejszy, za Premio EVO 2.900F zapłacisz tylko niecałe 5 euro. I wreszcie – uwaga dla starszych – jest również dostępny jako Evo 5R z dodatkowym hamulcem nożnym, co z pewnością pozytywnie wpłynie na wielu rowerzystów. Ponieważ jeśli chcesz przesiąść się z klasycznego roweru turystycznego na rower elektryczny, nie musisz się do tego przyzwyczajać.