Nowości produktowe: Zima jest stresująca dla rowerzystów nie tylko ze względu na deszcz i zimno. Jest ciemno, a to oznacza dla wszystkich rowerzystów Bio-Bike: zawsze miej przy sobie naładowane akumulatory. Istnieje świetna alternatywa dla światła akumulatora i starej prowadnicy bocznej: dynamo w piaście. Ci, którzy widzą więcej i są lepiej widziani, mają więcej frajdy i jeżdżą bezpieczniej. Maksymalny współczynnik ochrony przeciwsłonecznej!
Zimą nie tylko e-rowerzyści muszą częściej ładować. Nawet rowerzyści bez dodatkowego doładowania mają teraz zawsze gorący drut do ładowarki, ponieważ każdy, kto jeździ na rowerze szutrowym, szosowym lub MTB, jest niemal stale zależny od światła z urządzenia akumulatorowego. Polega na nich również wielu dojeżdżających do pracy, ponieważ klasyczne dynama – czyli side runners – mają zazwyczaj jedną słabość: psują się w ulewnym deszczu, błocie czy nawet śniegu. Koło napędowe ślizga się po oponie, generator zatrzymuje się - i gasną światła. Więc raczej ładuj akumulatory, a może nawet miej ze sobą zapasowe akumulatory?
NIE! Światła akumulatora mają sens, jeśli od czasu do czasu jeździsz w ciemności, bo boczny biegacz najwyraźniej miał swój dzień. Dynamo w piaście jest wyraźną rekomendacją dla często jeżdżących bez silnika i odpowiedniego dużego akumulatora. Warto przyjrzeć się Shutter Precision.
Dynamo w piaście: oś przedniego koła z wartością dodaną
Każdy, kto dużo jeździ w ciemności, zdecydowanie lepiej sobie radzi z dynamem w piaście, ponieważ w rzeczywistości ma prawie same zalety. Najważniejsze: zawsze dostarcza strumień świetlny, niezależnie od warunków. Dopóki obraca się przednie koło, światło nad nim jest jasne.Pocieszająca myśl.
Drugą zaletą jest to, że dobra elektrownia w piaście działa z minimalnie większym oporem niż boczny biegacz. Zwykły rowerzysta nie zauważa różnicy między piastą a dynamem w piaście. Jest to również powód, dla którego coraz więcej szutrowych rowerzystów i samych kolarzy wyścigowych używa obrotowego E-Werklein.
Po trzecie: wysokiej jakości dynama w piaście nie ustępują dobrym piastom pod względem wytrzymałości. Po czwarte: Dobre dynama w piaście oszczędzają nawet power bank do ładowania telefonu komórkowego podczas dłuższych podróży.
I na koniec: On i lampa zainstalowana na stałe są tam naprawdę zawsze - w przeciwieństwie do lampki na baterie, która w domu od czasu do czasu stoi na parapecie... głównie wtedy, gdy jej najbardziej potrzebujesz...
Innowacyjna kuźnia z dbałością o szczegóły
Tajwański producent Shutter Precision szczególnie wyróżnił się w ostatnich latach wśród producentów dynama w piaście. Oferuje szeroką gamę dynamo w piaście dla różnych osi i innych standardów, takich jak mocowania hamulca tarczowego (6-otworowe lub centerlock). Nawiasem mówiąc, Azjaci zdobyli nagrody dla projektantów za różne elektrownie piastowe.
Nowa seria 7 jest specjalnie zaprojektowana do rowerów szutrowych i wszystkich innych rowerów z osią przelotową 12 mm. Możesz więc wypuścić parę na Graveler beztrosko i zgodnie z StVZO.
Seria 7 charakteryzuje się szczególną kompaktowością i niską wagą, co stanowi zwieńczenie wielu lat rozwoju. Dzięki mocy 6 V-3 W we wszystkich średnicach kół, seria 7 jest zgodna ze standardem StVZO i jest idealnym źródłem zasilania dla rowerów szutrowych, rowerów wyścigowych i wszystkiego innego, co ma oś przelotową 12x100 mm na widelcu. Dwie wersje PD-7 i PL-7 różnią się mocowaniem tarczy hamulcowej; PD oznacza 6 otworów, PL oznacza nagranie Centerlock. Piasty są dostępne z 24 do 32 otworami iw kolorach czarnym i srebrnym.
Kto mówi 7, musi też powiedzieć 8. W przypadku serii 8 asortyment produktów jest znacznie szerszy, podzielony na P8, S8 i P8X i obejmuje dużą liczbę możliwych zastosowań. Seria Shutter Precision 8 (do szybkiego zwalniania) jest dostępna w wielu wersjach dla kół z 20 do 36 szprychami. S8 są nieco mniejsze, a przez to jeszcze lżejsze: ważą maksymalnie 380 gramów. P8 i S8 zostały zaprojektowane z myślą o rowerach z szybkozamykaczem. Litera „P” na początku oznaczenia, tak jak w modelu PL-8, oznacza MOC. Dynama w piaście P8 zapewniają pełne 6V-3W wymagane przez StVZO we wszystkich rozmiarach kół, przy niezwykle wysokiej wydajności i bardzo niskiej wadze. Nie bez powodu modele P8 cieszą się największą popularnością. Jeśli ma być jeszcze lżejszy, opcją są modele z serii S8. „S” oznacza MAŁY. Małe i lekkie, ważące 360-380 gramów (w zależności od wersji) należą do najlżejszych dynam w historii. Zapewniają 6V-3W wymagane przez StVZO przy 5 km/h na kołach do 26", ale oczywiście mogą być również instalowane na kołach 28", gdzie zapewniają 6V-2,4W do 5km/h.
I nawet rowerzyści górscy mogą się z tego cieszyć: dzięki serii 8X, Shutter Precision może również obsługiwać frakcję hardcore - aż do grubych rowerów. Cóż, ta 15-centymetrowa elektrownia waży prawie funt, ale nawet standardowe piasty są dość duże na grubym rowerze.
Warianty podzielone są według koloru (czarny, srebrny, czerwony, niebieski) oraz układu hamulcowego (hamulec V-brake, hamulec tarczowy 6-otworowy lub hamulec tarczowy Centerlock). Dynama w piaście P8 i S8 są dostępne z 20 do 36 otworami.
A kiedy teren staje się trudniejszy, do gry wkracza seria 8X. Zbudowane dla rowerów z osią przelotową 15 mm, te piasty dynamo mogą wiele wytrzymać i dlatego są predestynowane do użytku w rowerach górskich. Dostępne są nawet warianty dla fatbike'ów!
Seria 9 rozciąga się od mocnych i wytrzymałych po najmniejsze i najlżejsze dynama w piaście na świecie. Wagi około 300 gramów są wynikiem dalszego wzrostu precyzji i optymalizacji komponentów. W rozmiarach kół od 16" do 20", te lekkie opony spełniają nawet moc wyjściową 6V-3W przy prędkości 5 km/h wymaganą przez niemieckie StVZO. Większe koła mieszczą się poniżej tego limitu, ale technicznie można zbudować koła do 28 cali. Dostępne dla hamulców V-Brake i Centerlock, w kolorze czarnym i srebrnym, z 20 do 32 otworami.
Zalety: Istnieje szeroka gama kół dla różnych segmentów z dynamem w piaście Shutter Precision. Ale zaufany sprzedawca lub mechanik może również wkręcić dynamo w piaście w żądaną lub istniejącą obręcz.
Światło, które jest naprawdę zabawne
Jeśli chodzi o odpowiednie światła: dzisiaj asortyment jest ogromny. Zasadniczo pasują wszystkie światła rowerowe z nowym standardowym kablem dwubiegunowym, które są przeznaczone do dynama. Światła do rowerów elektrycznych nie wymagają napięcia stałego, a nie prądu zmiennego dynama. A każdy, kto nadal uważa, że światła stałe to stara szkoła, powinien przyjrzeć się wysokiej klasy reflektorom najlepszych producentów: Mniejsze, drobniejsze i mocniejsze jest prawie niemożliwe. Dotyczy to również możliwości wsporników. A dzięki wewnętrznemu prowadzeniu w większości nowoczesnych ram i widelców zwisający kabel należy już do przeszłości.
Nawiasem mówiąc, kuźnia innowacji Shutter ogłosiła również lekkie przysmaki na rok 2021 - ze światłami do jazdy dziennej i światłami drogowymi w przestronnych reflektorach przednich.