Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowości produktowe: Eurobike 2017: Fox AX – nowy amortyzowany widelec do przełajów, żwiru i przygód

8. Września 2017 by Michała Faissa

Nowości produktowe / Eurobike 2017: Fox, gigant amortyzowanego widelca i podwozia, przedstawił na Eurobike 2017 niezwykle ekscytującą innowację z Fox AX: widelec 40 mm jest skierowany przede wszystkim do fanów szutru, którzy chcą trochę więcej komfortu.

Aby zrozumieć nowy widelec Fox AX, trzeba cofnąć się trochę w czasie i opowiedzieć historię jego powstania. Że gravele to jeden z trendów ostatnich lat? Pewnie teraz będzie już wszędzie. Nawet w samym Foxie niektórzy pracownicy byli zainteresowani potężnymi pojazdami terenowymi. Nic dziwnego: zacieranie granic między przełajem przełajowym a przełajem jest po prostu atrakcyjne, ale od czasu do czasu po dłuższych przejażdżkach w terenie możesz chcieć trochę więcej komfortu. Właśnie wtedy, gdy nadgarstki zaczynają jęczeć pod w międzyczasie 136. uderzeniem, ma się ochotę na amortyzowany widelec tu i tam.

To właśnie przydarzyło się niektórym pracownikom Foxa w centrali firmy w kalifornijskim sportowym raju Santa Cruz. I oczywiście, co może być bardziej oczywistego niż rozglądanie się po własnym portfolio? Ale nawet najkrótszy i najlżejszy widelec - FOX 32 ze skokiem 80 mm i lekka rama Step Cast na koła 27,5" powinny wywrócić geometrię prawie każdego roweru szutrowego do góry nogami ze względu na długość montażową. Rozwiązanie? Kilka modyfikacji wkładu powietrznego, ugięcie sprężyny zmniejszone do 40mm i długość montażowa dostosowana do zwykłego sztywnego widelca (ok. 520mm).



Ostatecznie zadziałało to tak dobrze, że Fox poważnie rozważał włączenie odpowiedniego rozwidlenia do swojego portfolio. Problem: nie jest to takie proste, faktycznie trzeba by użyć specjalnego odlewu, a wymiar osi jest również zaprojektowany bardziej dla MTB. W końcu zdecydowali się na kompromis i uruchomili Open Project: Widelec będzie dostępny jako Fox AX w omawianej wersji jako „odchudzony” Fox 32 Step Cast w nadchodzącym sezonie. Jeśli pomysł zostanie dobrze przyjęty, a reakcja będzie odpowiednio pozytywna, rozwój i budowa zostaną zintensyfikowane, aw niedalekiej przyszłości zostanie wyprodukowany specjalny model, który jest w 100% dostosowany do obszaru zastosowania.

Ale wróćmy do produktu, Fox AX: ma wspomniany skok 40mm i powinien ważyć od 1.300 do 1.400g. Tak, to znacznie więcej niż lekki sztywny widelec i każdy musi sam zdecydować, jaki komfort jest dla niego wart, ale jak na widelec amortyzowany jest to nadal wyjątkowo lekkie. Jest dostarczany z nowym wkładem tłumiącym Fit4 i oferuje jak zwykle wiele opcji regulacji poziomu kompresji. Ale uważaj: jedną wadą odlewu wywodzącego się z MTB jest oś przelotowa 15x100 mm i mocowanie hamulca PM. Wada, ponieważ osie 12 mm i hamulce typu flat mount wydają się dominować zarówno na szutrze, jak i na drodze. Nie ma problemów z prześwitem na opony, gdzie przy grubych 40mm oponach Gravel można bez problemu zmieścić.



Widelec będzie kosztował 1.089 euro - ambitna cena, ale wydaje się uzasadniona, biorąc pod uwagę zaawansowany technologicznie mechanizm wewnętrzny i wyjątkowo lekką konstrukcję. W każdym razie jesteśmy ciekawi, jak Fox AX zostanie przyjęty na rynku. W ciągu najbliższych kilku tygodni zabezpieczymy kopię testową, a później prześlemy szczegółowy raport z jazdy.

Sieć

www.ridefox.com

tagi:widelec amortyzowanyLisLis AXżwirrower szutrowyAktualności

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Related Stories

  • Obsada stożkowa Fox 32: Nowy amortyzowany widelec Fox do rowerów szutrowych
  • Nowa Cube Nuroad 2025 w teście: Lekkość spotyka się z wszechstronnością
  • Asceta Ścieżki Duchów: Rower szutrowy na dodatkowe kilometry
  • Nowy gigantyczny bunt X: Graveller sprężynowy
  • Otwarty umysł.: Klasyczny wygląd, rewolucyjna koncepcja?!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH