Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenSpektrumTesty

składniki: Trawa morska: „Ponowne wynalezienie kierownicy”

10 lipiec 2014 by Marcusa Degena

wodorosty_3

Młoda niemiecka firma Wodorost wprowadził na rynek prawdziwie innowacyjną lekką kierownicę. Kierownice, które są proste, są szczególnie dobrze odbierane na scenie fixie. Pomysł na nową zabudowę zrodził się z konieczności. Chwyty kierownicy założyciela firmy i kuriera rowerowego Stephana Vahle zostały skradzione podczas dostawy i musiał kontynuować jazdę z gołą kierownicą. Szybko przyszło mu do głowy, że kierownica bez uchwytów byłaby praktyczna. Ale wiedział też to, co wie każdy rowerzysta, że ​​goła aluminiowa powierzchnia zapewnia niewielką przyczepność.

wodorosty_2



We współpracy z Instytutem Fizyki w Dreźnie i Katedrą Technologii Formowania Uniwersytetu w Siegen przez lata prowadzono badania i testy, aż do powstania nowego Wodorost-Pojawiła się kierownica. Zamiast tradycyjnych chwytów na kierownicę, posiada liczne małe otwory, które zapewniają wentylację dłoni i dodatkowy chwyt. Stephan Vahle obiecuje, że zatwierdzona przez TÜV aluminiowa kierownica zapewnia bezpośredni kontakt z drogą i natychmiastową kontrolę nad motocyklem, dzięki czemu idealnie nadaje się dla kurierów rowerowych i osób jeżdżących po mieście. Podczas projektowania i produkcji dużą wagę przywiązywano do kwestii środowiskowych. W rezultacie nowe kierownice, które są produkowane jako pojedyncze egzemplarze, są wykonane w co najmniej 83 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu. Zmniejsza to energochłonność produkcji nawet o 95 procent.

Mogliśmy przetestować kierownice tutaj w redakcji i byliśmy zdumieni, że pomimo braku owijki na kierownicę lub chwytów, zapewniają one bardzo pewny chwyt i przekazują zupełnie nieznane wrażenia z jazdy. Lubisz myśleć, że widziałeś już wszystko i że nic naprawdę nowego nie można wymyślić dla motocykla - miło jest, gdy zawsze są niespodzianki.

Wodorost



Seegras 1S jest dostępny w dwóch szerokościach 450 i 400 mm; nasza próbka testowa 450 waży 227 gramów, co jest prawdziwą zaletą, biorąc pod uwagę brak uchwytów.

cena i sieć

  • 159 Euro
  • www.seagrass.com

 

tagi:LenkerWodorost

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Test: kierownica Acros Gravel: Szeroko rozmieszczone
  • składniki: Test: Sigma Sport Lightster and Nugget: oświetlenie zasilane bateryjnie z aprobatą StVZO
  • składniki: Gravity Gap: Wysoki połysk środka kierownicy
  • Solidne koła terenowe z wagą XC: Recenzja kół MTB Fulcrum Metal Carbon
  • Rower Crankbrothers Synthesis Alloy 2.0 E-MTB w teście: Bezproblemowy pakiet na trudne misje?
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH