Test: Wybór odpowiednich pedałów to kwestia wiary. Pierwsze pytanie, które się nasuwa, dotyczy tego, które pedały pasują do Twojego stylu jazdy. Podczas gdy większość kolarzy preferuje pedały zatrzaskowe, większość rowerzystów górskich wybiera nieco bezpieczniejszą opcję, czyli płaski pedał. Niekliknięty, daje więcej miejsca na błędy, a także uczy, jak korzystać z roweru.
Kanadyjski specjalista od komponentów Straitline ma w swoim asortymencie kilka takich pedałów i wysyła AMP, pedał przeznaczony do użytku all-mountain i enduro.
sprzęt i praktyka
Linia prosta AMP-Pedał występuje w dwóch wersjach. W obu przypadkach Straitline wykorzystuje aluminiowy korpus obrabiany CNC jako podstawę. Są tylko różnice w osiach. W wyniku czego tylko to trochę mało powiedziane. Tańsza wersja ma stalową oś, nieco droższy high-endowy model z tytanową osią.
Ta niewielka, ale drobna różnica jest szczególnie widoczna na wadze. Ponieważ podczas gdy model z osią stalową waży 336 g, model z osią tytanową waży tylko 276 g. Łącznie dzięki zastosowaniu osi tytanowej można zaoszczędzić 60 g.
Na pierwszy rzut oka pedał wydaje się nieco niepozorny. Nasz model testowy ze stalową osią jest dostępny w kolorze tytanowej szarości i robi solidne wrażenie. Jeśli lubisz to trochę krzykliwe, dostępnych jest siedem innych kolorów.
Z prostym kształtem, to się liczy AMP niekoniecznie jeden z przyciągających wzrok na rowerze. Zamiast tego chce przekonać dobrym występem. Zaczyna się od przechowywania, jednej z najważniejszych cech dobrego pedału. Nie ma nic bardziej irytującego niż grzechotanie i piszczenie pedałów w rowerze.
,de AMP-Pedal opiera się na łożyskach ślizgowych firmy Igus, co oznacza, że w przeciwieństwie do konstrukcji z łożyskami wałeczkowymi można go modelować bardzo kompaktowo. Kolejną cechą szczególną jest podwójna ochrona korpusu pedału. Ze względu na konstrukcję pedał powinien również dać się całkowicie zdemontować i ponownie złożyć w ciągu dziesięciu minut.
Pedał o wymiarach 93 x 103 milimetrów nie jest naprawdę duży, ale wciąż oferuje wystarczająco dużo miejsca na bezpieczne trzymanie. Aby to zagwarantować, w korpus pedału wkręcono siedem kołków z każdej strony. Można je wymienić za pomocą dostarczonego narzędzia.
Połączenie dobrego buta i dobrego pedału jest na wagę złota. Tym jeździliśmy AMP z FiveTenem Rezultat i byliśmy zaskoczeni tą kombinacją już na pierwszych kilku metrach - pozytywnie! Ponieważ, jak już wspomniano, stosunkowo niewielka powierzchnia zapewnia dużą przyczepność dzięki antypoślizgowym kołkom.
Jak można oczekiwać od dobrego pedału, wykonuje on swoją pracę dyskretnie i zapewnia dużo bezpieczeństwa. Nawet na nierównych zjazdach stopa pozostaje na swoim miejscu, dzięki czemu rowerzysta zawsze zachowuje kontrolę nad rowerem.
Mały korpus pedału jest zauważalny podczas mocnego pedałowania. But ma tendencję do wyginania się do góry, co niekoniecznie ma miejsce w przypadku większych powierzchni stojących. Mimo wszystko jesteśmy pod wrażeniem AMP-Pedały. Prosta konstrukcja sprawdza się szczególnie dobrze w pracach konserwacyjnych i czyszczących.
Konkluzja
Z linią prostą AMP-Pedal to wysokiej jakości wszechstronny na starcie. Dzięki dyskretnemu wyglądowi nie odwraca uwagi od swojego zadania, zamiast tego całkowicie się na nim koncentruje: oferując wsparcie kierowcy. A pedał może to zrobić zaskakująco dobrze, pomimo stosunkowo małego korpusu pedału. Jednak cena 169 euro za parę to nie okazja.
Najważniejsze cechy produktu
- prosty projekt
- kompaktowa konstrukcja
- dobry chwyt
cena i sieć
- 169,00 Euro
www.straitlinecomponents.com