Sram chciałby jeszcze bardziej uprościć wejście w świat jedenastobiegowego napędu iz tego powodu opracował nowy Sram X1, najnowszy i jednocześnie najtańszy uczeń jedenastokrotnej rodziny. Z zebranego know-how poprzednich XX1- i X01grupie, Sram ponownie zmienił wypróbowaną i przetestowaną grupę jedenastokrotnie. Jednak klient nie musi rezygnować z dobrze znanej technologii. Tylko produkcja i użyty materiał zostały dostosowane do X1 i tak to jest X1 W porównaniu do XX1 Dużo tańsze, ale też trochę cięższe.
Z korbą jest w porównaniu do XX1 największa zmiana. Sram oferuje dla X1-Zgrupuj trzy różne aluminiowe korby: X1 1400Że X1 1200 i X1 1000, chociaż ten ostatni jest zarezerwowany wyłącznie dla rynku OEM. Różnią się one głównie produkcją. The X1 1400 jest już znany z grupy X01 i jest kontynuowany w serii X1, jest kuty drążony. The X1 1000 z drugiej strony nie jest kuty drążony, co ma natychmiastowy wpływ na wagę: waży o 50 gramów więcej.
X1 1400: 800 gramów - 233 euro
X1 1200: 830 gramów — tylko dla klientów OEM
X1 1000: 850 gramów - 177 euro
Rozdzielnica z X1-Grupa ma taką samą technikę jak XX1- i X01-Grupa. Jest dostępny w kolorze czarnym i waży tylko cztery gramy więcej niż droższe wersje. Przerzutki tylne różnią się jakością łożysk i jakością powierzchni, co nie powinno mieć negatywnego wpływu na proces przełączania. The X1przerzutka tylna kosztuje 205 euro, a więc jest o całe 75 euro tańsza od tej droższej XX1-Wersja. To samo zdjęcie można podziwiać z nowym łańcuchem. Puste szpilki zostały pominięte, co oznacza, że są tylko o sześć gramów cięższe, ale teraz będą kosztować tylko 33 euro. Jedna wada: ma inne wykończenie powierzchni, co oznacza, że szybciej się zużywa.
Zębatki również różnią się tylko wizualnie. Jak z X01 kierowca może wybierać pomiędzy tarczami o 30-38 zębach. Te też mają Synchronizacja Xtechnologia, która eliminuje potrzebę stosowania prowadnicy łańcucha. Jednak mała tarcza 28 to nadal tylko grupa z wyższej półki, tj XX1, Skryty. Za 93 euro jest również tylko nieznacznie tańszy niż poprzednie modele.
Prawdopodobnie najpoważniejsza różnica w stosunku do droższych jedenastobiegowych napędów Sram znajduje się w kasecie. Jeśli jest to zwykle frezowane z bloku stali, to X1 tylko trzy najmniejsze zębatki są wykonane z jednego kawałka. Pozostałe zębatki są nitowane, ale kaseta oferuje tę samą zwykłą gradację 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42 zęby. Waży o 55 g więcej niż kaseta XX1 i tym samym waży 315 g. Mniej skomplikowane wykonanie kasety obniża również cenę. Przy cenie 278 euro to wciąż nie jest okazja, ale jest o całe 112 euro tańszy niż drogi model.