Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenTesty

składniki: DT Swiss RC Spline 55 T: Aero z gwarancją wszechstronności

27 Kwiecień 2014 by Wit Hammer

dtswiss

Koła Aero są modne. Fajnie, gdy są uniwersalne. Wysokość obręczy wynosząca prawie 50 milimetrów wskazuje na tę wszechstronność. Ale czy koła sprawdzają się w użytkowaniu, jak sugeruje pierwsze wrażenie? Mamy DT Swiss RC Splajn 55 T przyjrzał się dokładniej.

Kilka miesięcy temu wprowadziliśmy rurową wersję mniejszy RC Splajn 38 T zbadane w teście. [Połączyć] I byli pod wrażeniem. Że DT Swiss geny tego zdania również RC Splajn 55 T szybko staje się jasne.



dtswiss_7

Praktyka

Umierać RC Splajn 55 T są jak oni Splajn RC 38 T produkowane jako wariant opony pod szytkę, dzięki czemu mają stosunkowo niewielką masę w relacji pełnej wynoszącą zaledwie 1440 g. Sercem zestawu kołowego są Klin-piasty. Chwytają one proste, nie zakrzywione szprychy. Taka konstrukcja ułatwia centrowanie kół. Stają się również sztywniejsze i bardziej responsywne. Uderzające są promieniowe szprychy z przodu i skrzyżowane szprychy na piaście tylnego koła. Posiada również wolnobieg z wewnętrznym systemem zapadkowym i umożliwia montaż kaset z maksymalnie jedenastoma pierścieniami.

dtswiss_9



dtswiss_8

Oczywiście koła mają swoją nazwę od obręczy. Jego łoże o szerokości 21 milimetrów jest przeznaczone do opon o szerokości od 19 do 25 milimetrów, ale pomieści również większe modele. Wysokość obręczy wynosi 55 milimetrów, a kształt łzy jest stosunkowo smukły. Oznacza to, że koła są nieco bardziej wrażliwe na wiatr niż ich odpowiedniki innych producentów, np. Zipps 404 wie. W porównaniu z nimi rolka Wielowypust 55T Jednak łatwiej się zużywają i są bardziej reaktywne w teście wytrzymałościowym.

dtswiss_4



Używaliśmy kół zarówno na szosie, jak iw terenie - choć DT Swiss niekoniecznie je poleca.

Robią to na ulicy Splajn RC 55 T od pierwszego metra zabawy. Łatwo przyspieszają i są przyjemnie sztywne. Nacisk kładziony jest na przyjemny, ponieważ jeśli robi się ślisko, wydają się bardzo zrównoważone i nie mają tendencji do natychmiastowego odrywania się. Pokazują charakter na płaskich i szybkich trasach. Taki, który szczególnie powinien cieszyć kierowców Criterion.

Ale nawet jeśli mieszkasz w niskim paśmie górskim, nie musisz się bać Splajn RC 55 T oddać do użytku. Na podjazdach wydają się zrównoważone, reagują na zmiany prędkości w sposób bezpośredni i kierunkowy. Jest to szczególnie widoczne na krętych zjazdach.



Tylko przy bocznym wietrze nie mogą przekonać w stu procentach. Nieco szerszy kształt łezki byłby tutaj prawdopodobnie lepszym rozwiązaniem.

dtswiss_1

W terenie najpierw trzeba pokonać tzw kapcie z włókna węglowego oddać do użytku. Jednak nie musisz się tego bać. W końcu liczy się tutaj również stabilność kierunkowa i responsywność. I mają jedno i drugie Splajn RC 55 T. Na suchych trasach robią dobre wrażenie, szczególnie na twardym podłożu, czyli dokładnie wtedy, gdy wymagana jest prędkość. Jednak naprawdę potrafią zabłysnąć w błocie. Dzięki wysokości obręczy ryzyko zakleszczenia się błota w kołach jest znikome. Na trasach, które mają dużą liczbę małych podjazdów, nadal używalibyśmy Splajn RC 38 T spadnie z powrotem.



dtswiss_3

Konkluzja

Szwajcarski DT RC Splajn 55 T wizualnie są raczej powściągliwe. Jednak w użyciu świecą pełnym zachowaniem podczas biegania. Sztywność poprzeczna i wysoka stabilność kierunkowa nie pozostawiają nic do życzenia. Są tylko trochę bardziej wrażliwi niż niektórzy z ich konkurentów, gdy wieje boczny wiatr. Ale Szwajcarzy nie muszą się za nimi chować z tym zestawem kołowym. Kto Aero poszukuje i chce również wysokiego stopnia responsywności, RC Splajn 55 T pasować. Fakt, że zestaw kołowy jest również wszechstronny, sprawia, że ​​jest to nasza wskazówka tygodnia!

Najważniejsze cechy produktu

  • bardzo dobre zachowanie podczas biegania, ale nieco podatne na wiatr
  • przyjemna sztywność boczna
  • wszechstronny

cena i sieć

  • 1299,00 Euro
  • www.dtswiss.com
tagi:Wiadomości Cyclo CrossSzwajcarski DTzestaw kołowyAktualnościRC Splajn 55 Tbiegaczwskazówka tygodniaRurowy

O Wit Hammer

Veit Hammer studiował i doktoryzował się w Niemczech, Norwegii i Japonii. Zanim został redaktorem naczelnym cyfrowego magazynu rowerowego Velomotion od jego uruchomienia w 2013 roku, pracował dla magazynu ProCycling i portali internetowych MTB-News i Rennrad-News.

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Related Stories

  • składniki: Test: DT Swiss PR 1400 Dicut vs P 1800 Spline – lekki czy niedrogi?
  • składniki: Test: Crank Brothers Zinc – Koła do rowerów szutrowych
  • składniki: Oval Concepts 946CX: napęd terenowy
  • Spline DT Swiss A1800 w teście: Pierwszorzędne osiągi aerodynamiczne wykonane z aluminium
  • składniki: Pierwsza jazda: testowanie nowego Campagnolo Super Record EPS 12
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH