Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kolarstwokolarstwo szosowe

kolarstwo: Danilo di Luca: 90 procent dopingu Giro d'Italia

22 Styczeń 2014 by redakcja

diluka

Włoch Danilo di Luca został dożywotnio zdyskwalifikowany przez Włoski Komitet Olimpijski (CONI), sześć tygodni po przekazaniu go włoskiej telewizji Italia 1telewizja udzieliła wywiadu, który niektórych może zdenerwować, a innych rozwścieczyć. Według gazety codziennej Dziennik Sportu gibt Podczas rozmowy Di Luca stwierdził, że około 90 procent wszystkich kolarzy Giro d'Italia było na dopingu. Pozostałe dziesięć procent, zdaniem byłej gwiazdy kolarstwa, skazanej za trzy przypadki dopingu, „nie dbają o Giro, przygotowują się do innych wyścigów”.

„Najlepiej byłoby zalegalizować doping. Wtedy wszyscy byliby na tym samym boisku”.

Di Luca stwierdził również, że bez dopingu nie byłoby możliwe ukończenie Giro w pierwszej dziesiątce. „Najlepiej byłoby zalegalizować doping. Wtedy wszyscy byliby na tym samym boisku”., próbował podkreślić swój tok myślenia. „Zawsze byłem mistrzem, wygrywałem wiele razy. Ale kiedy przeszedłem z amatorów na zawodowców, nagle kolarze, których pokonałem miesiąc wcześniej, byli silniejsi ode mnie. Ta recenzja jest odzwierciedleniem nieustępliwości Di Luca, który prawdopodobnie ma nadzieję, że ten wywiad również zyska zrozumienie dla jego sprawy. Odnosząc się do swojego pozytywnego wyniku EPO podczas ostatniego Giro, stwierdza, że ​​kolarze muszą teraz sami zadbać o produkty. Systemy na dużą skalę, takie jak dni Festina i US Postal, już nie istnieją.



W swoim wywiadzie Di Luca, co zrozumiałe, wzywa na scenę kierowców tzw. nowej generacji. Przede wszystkim Amerykanin Andrew Talansky (Gramin-Sharp), który dał Włochowi „scumbag", A "bękart" imienia, który swoją bezkompromisowością wyrządza szkody kolarstwu.

Panujący zwycięzca Giro d'Italia Vincenzo Nibali (Astana) opisał komentarze jako „błąkanie się zdesperowanego człowieka”. Chociaż uznał go za byłego dobrego kolegę z drużyny, jest nim "Prawdopodobnie coś złamało się w głowie." Według Nibali wywiad Di Lucasa jest próbą spieniężenia jego sytuacji.

Di Luca odbył już dwie kary związane z dopingiem, zanim został zawieszony na początku grudnia. Jego największe sukcesy, które z pewnością można zakwestionować z perspektywy czasu, to Giro d'Italia 2007, Amstel Gold Race 2005, Walonian Arrow 2005 i Liege-Bastogne-Liege 2007.



tagi:Danilo DiLucadopingWywiad

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH